Mine områder
Hjelp
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Savner å kunne bla på kun aktive ansatte

av Nils Fossum

Hei,

Savner veldig muligheten for å kunne bla i kun aktive ansatte. Slik det er nå kommer alle tidligere ansatte også frem når man jobber i personkartoteket på denne måten. Synes også det skulle være standard at man ikke viser sluttede ansatte ved oppslag på personer og at man heller fjerner haken de gangene man også ønske å se sluttede personer. Ser at en avhuking for "Ikke vis sluttede personer" huskes men er usikker på om valget overlever oppdateringer?

12 SVAR 12
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Godt å høre! Eks ansatte kan med fordel gjøres mindre dominerende enn de er i dag i systemet. Ønsker også mulighet for å skrive ut personalkort på kun ansatte som har jobbet eller fått utbetaling det aktuelle året eller personalkort på kun de som er aktive og som f.eks. da må legges inn i nytt system ved et bytte.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Vi har registrert et ønske om mulighet for å skjule sluttede personer ikke enkelte skjermbilder i Huldt & Lillevik Lønn, f.eks. ved registrering av transaksjoner i periodens lønn.

Jeg merker meg deres innspill og vil jobbe for at vi kan proritere i løpet av 2017.

Mvh
Wenche Jacobsen
Product Manager 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Takk for støtten! 🙂 Har hundrevis av andre utviklingsønsker og oppfordrer dere andre også til å lufte dem i dette forumet. Vi legger inn mange nyansatte hver måned og kunne helt klart gjort denne jobben vesentlig raskere med en mal per selskap i bunn for mange av valgene i personkartoteket. Hvorfor skal vi f.eks. velge "Ikke skift" og lønnsslipp på e-post for hver eneste person vi legger inn? Og har man pensjonsrapportering vil man jo at standardvalget for det er at de kommer med i filen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

God morgen, helt enig jeg også:)

Gro Karin Velde
CONTRIBUTOR *

av Gro Karin Velde

God morgen, helt enig jeg også:) håper dette kan bli gjort noe med 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Enig! Har sikkert 50 sluttede ansatte i arkivet - så kan ikke bla i ansatte i det hele tatt, det tar altfor lang tid. Veldig dumt!

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Absolutt enig.  Ikkje kjekt å måtta bla gjennom alle.

Hege Martinsen
CONTRIBUTOR ***

av Hege Martinsen

Helt engig! Hiver meg på her. Jo flere som har dette ønsket - jo større sjanse for at de lytter på oss!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det å kun vise aktive ansatte er også noe jeg savner. Det har jo vært spurt etter mange ganger så jeg håper snart de lytter på.

Marit Winge Pedersen
CONTRIBUTOR ***

av Marit Winge Pedersen

Huskelappen ja, det er vel tre-fire år siden jeg kom med innspill om at forhåndsvalget må være Nei. Huskelappen til programmerer var sikkert forhåndsutfyllt med Ja, etter som det ikke er endret 😉

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Takk! Helt klart "Nei" så man må gjøre to aktive handlinger for å slette noe! Godt innspill som jeg vil tro de lytter til på utvikling?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Enig!  🙂

 

Og på huskelapper inne på de ansatte på periodens lønn burde svaret stått forhåndsvalgt på "nei" når systemet spør om man vil slette huskelappen.

Er så lett for å slette huskelapper ved en feil.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"