Mine områder
Hjelp
Arna Hopen
CONTRIBUTOR *

Skattekort 2018

av Arna Hopen

Har  lest inn skalttekort  2018.  Dei som er registrert  med to  l.nr, eit av  l.nr er avslutta, så det er berre eit  l.nr som er aktivt,   blir ikkje oppdatert med  nytt skattort  2018. Har tatt ut skattekortliste det er blankt i  kolonna for  Skattekortid  og   skattekortdato. Dei står med same skattekortinfo som  i  2017 .

Har tatt stikkprøver i Altinn og sjekka at dei har nye skattekort for 2018.

Korleis får vi lest  inn rett sakttekortopplysninger  på dei?

 

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei jeg hadde samme problemstilling med en ansatt.

Jeg måtte kjøre et script jeg fikk fra support.  Hvis en lønnsmottaker er registert med to lønnsnummer så vet ikke systemet hvilken det skal velge.  Det løste seg raskt etter scriptet.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Takk. Men jeg har ham ikke fra før. Så det kan ikke være feilen.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Jeg har ikke tenkt på det med ny versjon.  Pleier alltid å vente for det er så mye feil, så jeg vil ikke være først.

Jeg får ikke noen fil på altinn, det er hovedproblemet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det var rart.  Jeg testet nå ved å kjøre en spørring og fikk fil med det samme.

Kontrollsjekk om personnummeret hans er korrekt.

Hvis det er det så kan det hende han ikke har fått skattekort for 2018.  Har hørt om flere tilfeller om at enkelte ikke fikk nytt skattekort i Altinn når vi gikk over til 2018 men måtte søke på nytt.

 

I så fall ville jeg kontaktet Altinn.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Jeg ringte altinn.  Hun forsøkte å be om skattekort på seg selv, men fikk ikke noe.

Det viste seg å være en eller annen forsinkelse på altinn.

Nå er det kommet akkurat som det skal.

Takk for svar.

 

TrineYNWA
CONTRIBUTOR ***

av TrineYNWA

Har samme utfordring og har meldt det inn til Visma 03.01.18, men ennå ikke fått noen løsning! https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Huldt-Lillevik-Lonn/quot-Skattekortinformasjon-er-overst...

 

Jeg hadde noen som skulle ha lønn i forrige uke.. Disse hentet jeg skattekort manuelt på i Altinn og gikk deretter inn i H&L og la inn skattetrekket manuelt under person. Vet ikke om dette er innafor, men de fikk nå rett skattetrekk ihht skattekort for 2018. Ikke rett at arbeidstaker skal "lide" med 50 % skattetrekk pga feil i lønnssystemet 🙂 Så får vi bare håpe at Visma kommer med løsning på problemet!

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Jeg har en nyansatt nå. Han har tabell 7116 sier han - hos forrige arb.giver.  Tror dere jeg bare  kan legge inn denne tabellen?  Jeg får ikke ned skattekortet hans. Jeg har prøvd å hake av for biarbeidsgiver, men det hjelper heller ikke.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Torunn:  Jeg ville først sjekket skattekortfila du får fra Altinn og se om skattekortet hans er med der.

Let etter personnummeret i filen. (arbeidstakerindetifikator)

 

Da står også skattekortet.  Hvis du finner kortet hans og ikke får lastet inn så sørg for at du også har seneste

 oppdaterte servicepack, versjon 5.17.4 / 5.18.1 (1845)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"