Mine områder
Hjelp
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

Utbetaling av lønn til engelsk lønnskonto

av Linda W. Gjerde

Hei,

Vi skal ansette en engelskmann som vi har leid inn via Manpower i England og i den forbindelse lurer jeg på om det lar seg gjøre å utbetale lønn til engelsk bankkonto? Jeg bruker H&L Lønn 5.0.

13 SVAR 13
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Jeg klarte det!

TUUUsen takk for all hjelp, folkens! 🙂

Ha en fortryllende dag videre!

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Oki 🙂 Ser når jeg tar ut "Bankliste" at den ansatte som skal ha utbetalt til engelsk bankkonto, kommer på "Bankliste kontant", stemmer det da?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det gjør du under Lønnsrapporter - Bankliste. Der setter du opp type remittering (BBS / Telepay mv), filstier og mere.

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Hei igjen,

Da har jeg lagt inn nye filstier i banken, og lurer på hvor jeg går inn for å legge inn den nye filstien i lønnsprogrammet (H&L)! Det er over 6 år siden jeg gjorde dette sist, så jeg er litt usikker her.... Håper noen kan hjelpe meg? 🙂

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei!

Det er bare Telepay formatene som støtter remittering til utland. HVis du tar kontakt med banken så kan du spørre om hvilke av telepay formatene du skal bruke.

 

Ha en fin dag!

 

Mvh

Hanna

Visma/Huldt & Lillevik

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Her lærte jeg noe nytt Linda så lytt bare til Hanne eller en av hennes dyktige kolleger i Visma i denne saken.

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Hei igjen,

Ser at det står at det kun er formatet Telepay 2.01 som er støttet! Vil det si når jeg bruker formatet BBS, så kan jeg ikke remittere til utland, eller er det bare det at jeg må endre til Telepay 2.01? Jeg ble litt usikker her, da det er en over som skriver at det ikke lar seg gjøre å remittere til utenlandet????

 

 

 

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Tusen takk for svar, alle sammen 🙂

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde
 
Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei!

Vær obs på at dersom du har oppgradert til ny versjon, så må du benytte deg av valget Hjelp | Brukerdokumentasjon 🙂

Men det er mulig å remittere til utland, så sant du har gyldig BIC og IBAN nummer. Gå på hjelp | brukerveildning eller Hjelp | brukerdokumentasjon, og søk opp remittering utland så får du en komplett veildning på hvordan du setter det opp 🙂

 

Mvh

Hanna

Visma / Huldt & Lillevik   

av Nina Elisabeth Larsen

Beklager, jeg skrev feil på menyvalget, du må benytte Hjelp - Brukerveiledning.

av Nina Elisabeth Larsen

Hei.

 

Denne veiledningen ligger i HL Lønn under Verktøy - Brukerveiledning, søk på Remittering

Remittere til utenlandsk bankkonto

 

Hvis du har ansatte som skal ha utbetalt sin lønn til en utenlandsk bankkonto må du sette opp systemet for dette. Det er kun formatet Telepay 2.01 som er støttet. Personer med utenlandsk bankkonto må ha gyldig BIC (SWIFT) og IBAN nummer.

 

Fremgangsmåte:

 

Velg oppgaven Kartotek | Firmaoppsett og klikk i mappen Parametre.

 

Merk feltet Remittering utland.

 

Velg oppgaven Kartotek | Personer. Gjør følgende på alle personer med utenlandsk bankkonto:

 

  1. Påse at nøyaktig adresse er angitt. Adressen er med i remitteringsfilen og der viktig at denne er komplett.
  2. Velg Utenlandsk bankkonto i gruppen Bankkonti og oppgi BIC og IBAN.

 

Beskrivelse: Image1

 

Lage remitterings fil – fremgangsmåte:

 

Når du overfører betaling til utenlandsk bankkonto må du benytte formatet Nettbedrift Telepay.

 

  1. Kjør lønnsberegning på vanlig måte.
  2. Skriv ut banklisten i oppgaven Periodens Lønn | Lønnsrapporter. Velg Nettbedrift Telepay i feltet Remittering til.
  3. Registrer opplysningene til betalingsformidleren. Husk å oppgi hvem som skal dekke omkostninger for betalinger i Norge/utlandet.
  4. Skriv ut banklisten. Utbetalinger til utenlandske bankkonti blir spesifisert på egen liste.
  5. Lag remitterings fil og overfør til bank på vanlig måte.

 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Det går ikke så denne lønnen vil havne på kontantlisten og må da overføres manuelt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"