Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

A- melding

av Anonymous

Hei

 

Får feilmelding ved generering av a-melding. Feilmeldinga er: Ugyldig stillingskode.

 

Feilen gjeld 12 av 18 ansatte. Alle er registrert likt mtp stillingskode.

Tips til løysingar?

 

10 SVAR 10
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Så lenge aktuell ansatt ikke har sluttdato gjeldende før måneden man genererer A-melding for, skal personen bli med.
Er et par spesielle unntak, men generelt sett skal personen være med.  Og det er uten betydning om samme ansatt har fått lønn eller ikke i denne måneden.

Om ansatt er aktiv/inaktiv er heller ikke av betydning. Det er sluttdato.

Gå til vis - lønn - personalregister - velg ansatt - lønn - skattetrekk og se på sluttdato.  Er den blank eller har dato til en senere måned, er han betraktet som ansatt i denne måneden. Da blir han med i A-meldingen.

Finner du ikke ut av det, er det best du kontakter oss dirkete på support@mamut.com


mvh,
Morten H - Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

han er ikke med i mars.  hva gjør jeg for å få han med ? 

Jeg hadde sikkert huket av for inaktiv i mars.  

Kan jeg kjøre en ny lønn med bare han for mars med 0,- i utbetaling ?

 

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Alle aktive ansatte, uavhengig om de får lønn eller ikke i aktuell måned, skal og vil bli med i A-meldingen man opprettes i Mamut.  Så om han faktisk ikke var med i Mars A-meldingen din, er vanligste årsak at man hadde feil sluttdato på ansatte (februar eller før) eller noe annet.  Ellers så var han med.  Sjekkes ved å gå til vis - lønn - a-melding -  velg mars og nyeste A-melding med ansatte (om ikke den kommer med en gang) og se om du finner aktuell person på listen nederst.  

Merk at om du har lagt inn flere ansatte, også inaktive, med samme personnummer, vil det gå galt. Ingen , uansett , skal ha samme personnummer.  Da kan den ene eller begge utebli fra A-meldingen selv om de egentlig skulle vært med.

mvh,
Morten H. - Mamut Support.  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

vi har en ansatt som sluttet 01.05.2015 - men han hadde ikke lønn i mars og ble dermed ikke tatt med i den måneden.  får feilmelding på dette.

Kan jeg nå kjøre en ny lønn kun for denne personen i mars hvor jeg setter 0,- i utbetaling ?   jeg kommer vel til å få beskjed om den skal erstatte den tidligere sendte i mars og er det OK ?

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Det er alltid sluttdato som er avgjørende for om personen er eller ikke er en ansatt.  Sluttet personen i April og har sluttdato i April, blir ikke vedkommede med i Mai.  Man skal rapportere alle ansatte hver måned uavhengig av om de har mottat lønn. 
Har personen sluttdato i måneden før du på nytt genererer A-melding og er likevel med, må du kontakte vår support tjeneste da det ikke er noe jeg kan si jeg har hørt om før.

mvh,
Morten H - Mamut Support 

Elin H. Thoresen
CONTRIBUTOR ***

av Elin H. Thoresen

..har lagt inn en stillingskode på den ansatte, så nå gikk den igjennom. Undrer allikevel over at denne ansatte da var med på lista selv om lønn totalt var kr 0,- og vedkommende er ikke ansatt hos oss pr dato ?

Elin H. Thoresen
CONTRIBUTOR ***

av Elin H. Thoresen

Hei! Skal sende inn A-melding for Mai, men får meldingsstatus: Inneholder feil og må genereres på nytt.

Feilen er at det ble kjørt lønn på en ansatt som ikke "er ansatt" lengre. Opphør i 2014. Lønn ble kreditert. Lønnstaker blir allikevel med i rapporten og beskjeden er at den ansatte har "Ugyldig stillingskode (Stryk). Hvordan løser jeg dette?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hei

 

beklager med det er stort trykk på support i dag, grunnet andre innsending av A-melding.

 

Trykk bare fortsett så kommer du videre.

 

Det kommer ny versjon av Mamut til uken med forbedring i forhold til A-melding.

 

Med vennlig hilsen

Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Får opp feilmelding, sjå vedlegg. Prøver å komme i kontakt med mamut pr tlf, men får ikkje svar. Nokon som kan hjelpe?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Da må ha riktig stillingskode på alle ansatte.

Denne setter du ed å gå til Vis - Lønn personalregister.

Gå inn på hver enkelt ansatt: Gå til fanekortet Lønn - og ikonet A-melding

Stilling/Yrke. Klikk på ikonet til høyre (rediger)

Klinn så på nye, og ikonet til høyre for Styrkkode. Da får du opp totalt stillingsregister, totalt 6542 type stillimger.

Klinn på beskrivelse og søk op stilling, så trykker du ok, og får da opp stillingen i lista.

Hver enkelt ansatt, må ha riktig stillingskode i A-melding.

 

Lykke til.

 

Med vennlig hilsen

Jørn Karlsen