for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Noen som vet hvordan jeg skal rapportere inn Fri telefon i Mamut (Naturalytelse) til vår daglige leder som egentlig er pensjonert og ikke får lønn fra vårt AS? Han betaler selv forhåndsskatt to ganger i året for andre ting.
Når jeg bruker lønnsart 547 så blir det trukket skatt og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. For han har jo ingen lønn å trekke skatten fra.
Jeg prøvde å huke bort "trekkpliktig" inne på lønnsarten. Men da jeg sendte det til Altinn fikk jeg feilmelding. Så det var kanskje ikke rette metoden?
Noen som kan hjelpe?
Hei!
Slik jeg forstår det, så ønsker du å innberette det som skattepliktig, men uten å trekke skatt. Da må du overstyre skattetrekket og sette det til 0. Her ser du hvordan: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-One/Hvordan-kan-jeg-la-vaere-a-beregne-skatt-pa-en...
Mvh Line Salvesen
Senior supportkonsulent, Mamut support
Tusen takk, Line.
Jeg har prøvd det, men overstyr skattetrekk firkanten reagerer ikke. Det går kun an å trykke på halv skatt. Men det hjelper meg jo ikke.
Et det noe feil her? Som en test har jeg nå prøvd å legge inn vanlig lønn på meg selv og så overstyre skattetrekket. Men heller ikke her får jeg huket av firkanten.
NÅ fikk jeg det til. Måtte skrive inn lønnsart 991 først og så beregne skatten. Da ble "overstyr skattetrekk" knappen avhuket. Så da er problemet løst. Tusen takk!!
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved .