Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

MAGNET_EDAG-107B

av Anonymous

Får feilmelding MAGNET_EDAG-107B. Avvik på org.nr., men vet ikke hvor jeg skal rette. I firmainnstillinger ligger korrekt org.nr og under hver aktive ansatte er det lagt inn korrekt underenhet. men org.nr.  som kommer på A-melding som feil, vet jeg ikke hvor er hentet fra?

1 SVAR 1
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

EDAG_107B   kommer i følge Altinn sin egen forklaring når man forsøker å rapportere A-melding på vegene av et virksomhetsnummer som ikke finnes i Brønnøysundregistret www.brreg.no
Se her for Altinn sin oversikt over feil :
https://www.altinn.no/Global/Forklaring%20til%20feilmeldinger.pdf

For å sjekke det, samt rette det, gå i Mamut til vis - innstillinger - regnskap -  modulinnstillinger - lonn og påse at riktig virksomhetsnummer ligger der. Og med det, er det du finner i BRREG.no som underenhet på ditt firma.
Har du bare en underenhet, skal det ikke ligge noe her : vis - innstillinger - firma - standardregister - bedriftsnummer.
Har du mer enn 1 underenhet, skal den underenheten som ikke er standard (da den legges inn under virksomhetsnummer) legges inn som bedriftsnummer på nevnte sted.  På den måten kan man på de ansatte som unntaksvis jobber annet sted enn det som er standard, overstyre til dette. Og alle andre får riktig virksomhetsnummer.

Når alt er rettet, ta å generer ny a-melding og send inn på nytt, og sjekk tilbakemeldingen.
Håper det ordner seg.
Hvis ikke, anbefaler jeg deg å sende epost til suppport@mamut.com med beskrivelse av hvilket firma det gjelder og hva du vet så langt om det som har skjedd. Og inkluder følgende filer som vedlegg :
Gå til Fil – Databaseverktøy – Gå til firmadatabasens dokumentområde. Åpne mappen Lonn, finn filene som heter _leveranse.xml og tilbakemelding.xml  og legg disse som vedlegg i et svar til denne e-posten. 


mvh,
Morten H - Mamut Suppoirt