Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Meldings ID

av Anonymous

På min tilbakemelding fra Altinn får jeg beskjed "tilbakemelding mangler meldings ID". Betyr det noe, og hvis så er, hvordan retter jeg dette?

6 SVAR 6
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Dine innsendinger skal gå direkte til akrivet, slik også meldingen du får i Mamut sier. Dette er da innsendingen.  Mens tilbakemeldingen Altinn produserer på bakgrunn av din innsending skal ikke gå til akrivet før du evt selv sender den ditt.  Men da får ikke Mamut tilgang til den.
Tilbakemeldingen må ligge i meldingsboksen din. Da kan Mamut hente den.

Merk at Altinn i dag 14/12/15 slik de varsler på sidene sine nå har treghet med å produsere tilbakemelding. Ergo kommer det ikke før senere. Prøver man å hente før det, får man feilen du henviser til.

mvh,
Morten H. - Visma Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Når jeg sender inn a-meldingen legger den seg i arkivert i Altinn og ikke til min behandling..  Jeg får da denne feilmeldingen når jeg skal hente tilbakemeldingen "Returmelding mangler meldingsID". Har sjekket at alt er i orden ihht svar 24.3.15

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Feil på skjema kommer ofte om man har lagt inn noen tegn/bokstaver i sitt org nr i Mamut.
Gå til vis - innstillinger - firma - økonomi/land - org nr , og påse at kun org nr står der uten noe foran. Kan står MVA etter, da det er greit om dere er er mva registrert. Men ikke noe annet.

Rett, generer skjema på nytt og send inn på nytt, og hent tilbakemelding.

mvh,
Morten H - Mamut Support

Elin H. Thoresen
CONTRIBUTOR ***

av Elin H. Thoresen

Noe av det samme her også, får meldingen: Returmelding mangler meldingsID. Når jeg sjekker "Skjemaer sendt til Altinn" står det i status "Feil på skjema" men det kommer ikke opp noe info om feilmelding fra Altinn Status på A-melding: Sendt med kvittering 56540931. Hva gjør jeg? Må også legge til at jeg ikke finner noe når jeg logger inn i Altinn..

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

dette problemet får også jeg. Følgende kommer i min inboks i altin: "A03 a-melding tilbakemelding for 2015-02 - meldingsId: 7" Dette er en zip-fil som jeg ikke får åpnet.

Det kommer ingen info i A-meldingsbildet på MAMUT som det sies i brukerveiledningen, selv om jeg har prøvd flere ganger. Hva gjør jeg?

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Dette skjer vanligvis fordi du forsøker hente tilbakmeldingen for raskt, eller at tilbakemelingen er arkivert i Altinn og dermed utilgjengelig for Mamut å hente inn.  Har du nettopp sett A-melding, vent 10-20 sekunder og prøv å hent inn tilbakemeldingen.
Er det en stund siden, ta å send ny og hent tilbakemelding på den i stedet.  Får du samme melding også da, sjekk at tilbakemeldingen faktisk ligger i meldingsboksen din og ikke i arkivet. 

mvh,
Morten H - Mamut Support