Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Ny bruker av Mamut One

av Anonymous

Synkronisering og opplasting tar utrolig lang tid. Databasen er nok stor, men er det noe dere kan gjøre?

Synkronisering ble satt på for flere timer siden og opplasting er kommet til 11%, i tillegg har den stoppet opp og begynt på nytt flere ganger.

Jeg vet vi har dårlig nett, men spør likevel ......

Anne Tove

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Til tross for at innstillinger for automatisk oppdatering - synkronisering - er registrert på server fungerer ikke dette som antatt. Jeg må fysisk inn på serveren for at synkronisering skal skje - og det er tungvint det. Hører gjerne fra dere om dette

 

mvh

Anne Tove 

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Anne Tove!

 

Det stemmer at det kan ta lang tid å gjennomføre det som heter førstegangs synkronisering. Det er sånn sett ingenting vi kan gjøre for at prosessen skal gå fortere for en enkelt database, og vi er kjent med at store databaser kan ta lang tid å laste opp. Det påvirkes av flere ting, men har du som du sier "dårlig nett" så er nok det flaskehalsen. Systemet bruker da opplastningshastigheten din og for mange er den ofte mye lavere enn nedlastningshastighet. Med det sagt så vil vi i fremtiden se på muligheter for at man kan bruke deler av funksjonene på Mamut Online uten å måtte laste opp mye data.

Bra du nå har fått lastet opp basen din til Mamut Online og er i gang med den der.

 

mvh

 

Henrik Horn - Visma Mamut

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det tok 20 timer, sto på i hele natt, men nå fungerer det meste.