Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Office 2016

av Anonymous

Hei, Office 2016 lanseres 22 sept. (office365) den har vært tilgjengelig som nedlasting i betautgave en god stund. Vil denne være kompatibel med nåværende versjon av mamut ?

Hvis ikke, når er datoen for ny kompatibel versjon av mamut ? (som jeg forventer også støtter Windows 10)  

Mvh

Jørgen 

8 SVAR 8
Jan Morten Djupå
CONTRIBUTOR **

av Jan Morten Djupå

ang

 

"Det ser ut som Outlook 2016 gjør noe som skader Mamut Virtual Printer eller dennes tilgang slik at første utskrift til epost går bra mens nummer 2 enten feiler eller kommer med en dialog for å velge hvor PDF-filen skal lagres. Utskrift nummer 3 feiler alltid med -30."

 

dette stemmer.

 

"Løsningen da er å starte Mamut ved å høyreklikke og kjøre som administrator. Ved så å skrive ut en rapport til PDF fungerer skriverdriveren igjen og man kan starte Mamut normalt.

Før dette er løst må dere skrive ut til PDF, ikke epost og så legge ved PDF-filene i epost manuelt."

 

Dette har jeg funnet ut også, er nok heldig å ikke ha 200 ansatte som skal ha lønnslipp per email/pdf:)

 

av Øystein Rambøl

Vi har hatt flere saker nå med Outlook 2016 og feilmelding -30 ved utskrift til epost.

Det ser ut som Outlook 2016 gjør noe som skader Mamut Virtual Printer eller dennes tilgang slik at første utskrift til epost går bra mens nummer 2 enten feiler eller kommer med en dialog for å velge hvor PDF-filen skal lagres. Utskrift nummer 3 feiler alltid med -30.

Løsningen da er å starte Mamut ved å høyreklikke og kjøre som administrator. Ved så å skrive ut en rapport til PDF fungerer skriverdriveren igjen og man kan starte Mamut normalt.

Før dette er løst må dere skrive ut til PDF, ikke epost og så legge ved PDF-filene i epost manuelt.

Dere kan også prøve å starte både Mamut og Outlook som administrator og se om dette fungerer.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS
Jan Morten Djupå
CONTRIBUTOR **

av Jan Morten Djupå

likedan her å, får feilmelding -30. har prøvd alt av løsningsforslag, men det vil seg ikke. har sendt inn en case på det, men får vel sikkert at office 2016 er fy fy...

Arne Johansen
CHAMPION *

av Arne Johansen

Der var min office blitt 2016, og plutselig så blir det bare krøll når lønnslipp via epost skal ut.  

 

Vet at det ikke er Mamut sin feil, men Microsoft som aktivt pusher oppdateringer - men Mamut har jo ikke akkurat vært raske her.  Og en kan jo heller ikke akkurat si at Win 10 og office 2016 kom overraskende på noen som helst måte.

 

Går og venter på V 19, og jeg håper virkelig at det er verdt ventetiden, hvis ikke så er det heldigvis flere systemer som kan benyttes selv om det er et ork å konvertere.


Arne Johansen


Daglig leder ARJO Regnskap AS

av Øystein Rambøl

Ja, vi jobber med støtte for Office 2016 i Mamut versjon 19. Dessverre har vi ikke en lanseringsdato enda.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Och jag frågar givetvis eftersom att inte heller Office 2016 fungerar och nu har kunder börjat bli automatiskt uppgraderade till 2016 av Microsoft och det går inte att nedgradera om man använder Office 365

Ett datum (gärna igår) för lansering vore bra. Eller finns en betaversion vi kan lägga in hos kunder som har behov av att kunna använda mail-funktionen i Mamut?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hej

Hur går det med Mamut version 19?? Jag antar att det är den som även skall lösa problemet med att köra Mamut på Windows 10?

av Øystein Rambøl

Vi driver å tester Mamut versjon 19 mot denne men før vi har fått en RTM-versjon fra Microsoft kan vi ikke si at vi støtter den. Dette fordi Microsoft kan komme med endringer i funksjoner som vi da må gjøre nye tilpassninger for.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS