Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Outlook Add-Ins fungerer ikke når man sender ut massemail med adresser i bcc-feltet

av Anonymous

Hvorfor fungerer ikke Outlook Add-Ins, slik man forventer når man skal sende ut massemail og setter alle mailadressene i bcc-feltet?

Jeg bruker Mamut One og Outlook i ASP-løsningen til Mamut.

Jeg lager en fellesmail i Outlook, hvor jeg har en mailliste som jeg kopierer inn i bcc-feltet. Når denne mailen sendes ut, forventer jeg at Outlook Add-Ins overfører informasjon til Mamut. Da skal de respektive kontaktene som står i bcc-feltet få oppdatert sin aktivitetsliste/ aktiviter på kontaktoppfølgingskortet om at det er sendt ut en mail.

Når man sender ut enkeltmail med mottaker i til/to adressefeltet blir informasjonen overført til Mamut, men altså ikke når man bruker bcc-feltet. Det medfører at bruksnytten av Mamut kundeoppfølging blir lav når man behøver å sende ut massemail.

Hvorfor?

Er det en bug?

1 SVAR 1

av Øystein Rambøl

Dette er en begrensning i Mamuts integrasjon med Outlook og kommer av måten denne fungerer på.

Ved overføring av sendt epost leses eposten fra Sendte Elementer i Outlook og når det kun er 1 epost vil Mamut kun opprette 1 aktivitet. Om du klikker på eposten og på knappen for å åpne kontakt eller åpne aktivitet kan du se hvilken kontakt den er knyttet mot.

Det ligger inne ønske om å få opprettet enten flere aktivteter (1 per mottaker) eller 1 aktivitet knyttet til flere kontakter men dette kan også føre til ytelsesproblemer i Outlook så det er usikkert om det kommer.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS