Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Vedr. lukking av Mamut Online

av Anonymous

Hei

Vi bruker i dag Mamut Online til timeregistrering som grunnlag for både lønn og fakturering på prosjekter.

i følge sommernyheten deres er det ikke riktig at Mamut One skal legges ned.

 

Men, dere har altså besluttet å legge ned Mamut Online. Time- og prosjektmodulene som ligger der, var en av de vesentligste grunnene til at vi valgte Mamut i sin tid, så jeg som sitter med lønn og fakturering slipper dobbeltregistrering.

 

Har dere noen planer om eksempelvis å lage en integrasjon mellom Visma Time og Mamut One?

 

Dere setter kundene deres i en skikkelig skvis ved å legge ned denne funksjonaliteten.

2 SVAR 2
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Jo Olav!

 

Det stemmer som du skriver. I april i år sendte vi ut mail til alle Mamut Online brukere at Mamut Online vil avvikles i Mai 2019, og for de som bruker Mamut Online til elektronisk fakturering erstattes med Mamut Autoinvoice. 

 

For de som bruker Mamut Online til noe annet enn elektronisk fakturering/EHF, anbefalte vi å ta kontakt med deres kontaktperson hos oss for å se på hvilke alternativer kunne være aktuelle. Jeg vil anbefale deg det samme, da det er flere ting man kan vurdere.

 

Vi vet at enkelte kunder vil gå over til å bruke Visma.net Payroll der du kan registere timer på nett/mobil og fullføre lønn i Payroll, for så å importere regnskapsbilaget til Mamut. Andre med store prosjekt og faktura behov vil enten flytte løsningen til Mamut Application Hosting, eller se på Tripletex.

 

Andre løsninger her kan også være 3.parts løsninger som feks Tidsbanken.no som har en standard integrasjon til Mamut allerede.

 

Vedrørende Visma Time er det ingen planer om noen integrasjon per nå.

 

Igjen vil jeg oppfordre til en samtale med din kontaktperson hos oss for å se på andre muligheter.

 

mvh

Henrik Horn,

Product Manager

Visma Mamut AS

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg tror vi er mange regnskapsmedarbeidere som opplever at Visma har blitt en langt mer fjern og krevende leverandør å ha med å gjøre etter hvert som selskapet vokser og erobrer nye markeder. 

Veien til kundesupport oppleves som langt tyngre og ensom etter hvert som den har blitt mer og mer basert på selvbetjening og oppskriftsveiledning via Community. Man er i langt større grad enn tidligere overlatt til seg selv som problemløser ...særlig i forhold til alle utfordringer og endringer som skjer på den regnskapstekniske arenaen. Bruker nå altfor mye tid nå på å følge med alle slags relevante og irrelevante info meldinger og chattesamtaler på Community i frykt for å gå glipp av viktig info.