Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Import av produkter til Visma Business

av Anonymous

Heisann, 

 

Jeg har noen hundre produkter jeg vil ha lagt inn i databasen vår i Visma Business. 

 

Finnes det muligheter for å gjøre det enkelt ved hjelp av import av data fra Excel eller CSV fil ?

I tilfelle ja, hvor finner jeg en mulig eksempel fil eller feltbeskrivelser.

 

Hadde vært topp å slippe unna ukesvis med tasting, så jeg kan konsentrere meg om å følge opp kunder og salg istedetfor.

 

Mvh

Steinar Hansen

 

1 SVAR 1
Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei. I Visma Business kan du jo faktisk lime rett inn i tabeller. Hvis du lager et excel ark med kolonnene feks produktnr, navn. Merk radene og kopier dem. I Business, i produkttabellen passer du på at du står i produktnummer (blank rad) og har navn som neste kolonne. Lim inn og Visma oppretter produktene fortløpende. Den sjekker da at produktnummer ikke finnes fra før. I Business er det slik at pris ligger i en annen tabell, pris og rabattmatrisen. Her kan du også lime inn, da bare produktnummer og pris. Husk at det er forskjell på å lime inn en pris første gang, enn hvis du skal oppdatere pris. Denne beskrivelsen er for helt enkelt å opprette nye produkter og priser på dem. Hvis du skal oppdatere, bare legge til nye rader, erstatte innhold osv så bør konsulent gå gjennom dette med deg. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"