Mine områder
Hjelp

E-faktura kommer ikke direkte inn i dokumentsenteret

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Vi har nettopp satt opp Visma Contracting og Dokumentsenteret til å sende og motta e-faktura. Men de e-fakturaene vi mottar kommer ikke inn i dokumentsenteret? Hva er det jeg har gjort feil?

Må jeg godkjenne i autoinvoice først?

Jeg mener jeg har satt opp dokumentsenteret riktig. Fakturaene ligger i autoinvoice.Vi får heller ingen e-post varsling når disse e-fakturaene kommer.

12 SVAR 12
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Viser til telefonsamtale. Teksten på dokumentprofilen vises ikke i dokumentsenteret, men det er bilagsarten som vises. Du må da eventuelt opprette en inngående faktura bilagsart som du kaller efaktura.

Godkjent løsning
Cathrine Sirevåg Andreassen
CHAMPION *

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Fortsatt kommer EHF- fakturaene inn i VDC med bilagstype "inngående faktura". Det er et eller annet jeg ikke har gjort. Det er en kobling en eller anne plass. Sikker åpenbar....Hvis det opprettes en ny dokumentprofil i VDC, skal det da gjøres noe i Contracting?

Se vedlegg.

Kunne dere logget på min PC fr å se hva jeg har gjort feil?

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dersom du har oppgradert fra en tidligere versjon av dokumentsenteret må innstillingene mot autoinvoice settes opp på nytt inne i dokumentsenteret.

Tidligere lå denne innstillingen under Verktøy/systempreferanser/autoinvoice. I versjon 8.01 finner du oppsettet for dette under system/Autoinvoice. I vedlagte dokument står det forklart hvordan du setter opp dette i det nye dokumentsenteret.

 

Dersom disse innstillingene er riktig satt kan du endre på Last fetched time. Dette er datoen for når det har blitt sist hentet. Endre denne datoen til en dato fra før den du sist hentet.

Godkjent løsning
Irene Kaland1
CONTRIBUTOR **

av Irene Kaland1

Hei. Etter at vi oppgraderte Visma Documentsenter i sommer , kjem ikkje efaktura direkte inn fra Autoinvoice lenger. Har glemt ut løysinga fra april, kan noken hjelpe? Mvh Irene Kaland , Electro Automation Austevoll AS

Irene Kaland1
CONTRIBUTOR **

av Irene Kaland1
 
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette gjelder for VDC versjon 8.01.

Gå til menyvalg: System – Visma Autoinvoice    (se vedlegt dokument)

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Når jeg trykker på redigerkanppen kan jeg bare endre XML formet. Jeg vil endre Dokumentprofil. Den mener jeg at jeg har lagt som 10008 E-faktura. Denne har vi selv laget og er satt opp lik Inngående faktura. Se vedlegg.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Innlogget som administrator i DokSenter må du i menyen velge: System – Visma Autoinvoice
Her finner du firmaet deres (som firma i DokSenter og som klient i Contracting).
Klikk på [Rediger] til høyre.
Her kan du endre «Dokumentprofil» som tilsvarer bilagstype i Contracting.

 

Godkjent løsning
Cathrine Sirevåg Andreassen
CHAMPION *

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Nå fungerer det hos oss, men Dokumentsenteret er satt opp til at e-fakturaer skal få "bilagstype navn" e-faktura. Vi har opprettet en egen bahendlingsregel med navn E-faktura, men med samme funksjon som inngående faktura. Denne er knyttet til dokumentprofil under Verktøy - Visma Autoinvoice. Dette har vi gjort for å skille de som kommer via e-post og e-fakturaer. Vi er flere som sitter å jobber i dok.senteret så det er greit å ha litt kontroll. Men den får allikevel bilagstype navn "inngående faktura".

Kan jeg skille på dette? Hva har jeg eventuelt gjort feil?

 

Egil Søyseth
CHAMPION *

av Egil Søyseth

De fleste efakturaene går rett inn til doksenteret hos oss, men vi har hatt tilfeller av at noen ikke kommer inn. Eks fra nelfo. De kommer ikke inn i efakturaen. Det er nets som er deres leverandør. Har en mistanke om at de ikke bruker lanndsnr. 9908:org nr

som adresse. De bruker peppol som sendemottaker. De krever etter det jeg har erfart landsnr forran org nr.

Irene Kaland1
CONTRIBUTOR **

av Irene Kaland1

Hei. Vi har samme problem e-faktura kjem ikkje direkte inn i Doc senter. Vi fikk doc senter i februar.

Skulle gjerne hatt dette i orden

Mvh

Irene Kaland

Electro Automation Austevoll As

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du trenger ikke å godkjenne fakturaene i autoinvoice først, de skal komme rett inn i innboksen i dokumentsenteret dersom innstillingene er satt opp riktig mot autoinvoice. Hos deg var ikke innstillingene iorden så vi gjorde litt endringer rundt dette.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"