Mine områder
Hjelp

EHF faktura hentes ikke inn i dokumentsenter

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Vi har oppdaget at e-faktura fra en spesifikk leverandør ikke kommer inn i dokumentsenteret. Det vil si at når vi mottar en faktura fra denne leverandøren stopper også inntaket av de fakturaene som kommer etter.

Leverandøren er Møller bil Sandnes og Jæren. Alle fakturaene kommer inn i autoinvoice, men de kommer altså ikke inn i dokumentsenteret.

Jeg har vært i kontakt med leverandøren, men de kjenner ikke til at dette er et problem hos andre kunder.

Når jeg "godkjenner" fakturaen i autoinvoice, laster ned pdf og legger denne inn manualet, må jeg inn i dokumentsenteret og deaktivere og aktivere autoinvoice igjen....da kommer de EHF fakturaer som er kommet inn etter fakturaen fra Møller bil inn.

Det rare er at det fungerte fint med en faktura vi mottok 05.11.15, men en faktura som kom 24.11.15 stoppet opp.

Er usikker på hvor jeg skal begynne å lette. Vår IT mann har tidligere vært i kontakt med dere ang. dette, men han har ikke fått noen tilbakemelding.

Hva kan være galt?

9 SVAR 9
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Så bra, tusen takk for tilbakemelding:)

Åshild Sætre
CONTRIBUTOR ***

av Åshild Sætre

Hei

Vi har i dag installert den siste versjonen av VDC og da løste problemet seg. Etter en liten stund kom alle E-fakturaene som jeg manglet. Veldig bra. 🙂

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Supert, kom gjerne med en tilbakemelding på hvordan det gikk:)

Åshild Sætre
CONTRIBUTOR ***

av Åshild Sætre

Vi oppdaterer til den nyeste versjonen av Dokumentsenter i morgen tidlig. Da må jo den tjenesten stoppes, så får vi se hva som skjer etter oppdateringen.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Det var merkelig? Da er det ikke noe med autotolken å gjøre.

Jeg ville da forsøkt å stoppe og starte dokumentsenter-servicen fra serveren.

Åshild Sætre
CONTRIBUTOR ***

av Åshild Sætre

Hei Anne !

Vi har ikke den siste versjonen av Dokumentsenteret. IT-ansvarlig skal bestille tid for oppgradering, men det har jo fungert hele veien frem til fredag 19.02. ??

Jeg prøvde å gå inn på Automatisk tolkning, men den er ikke haket av hos oss. Jeg prøvde å sette haken på, og tenkte at jeg skulle skru den av etterpå, men jeg fikk den ikke på ??? Jeg fikk den på, men den ble ikke lagret.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Åshild!

Det har vært noen som har meldt om stopp i hentingen fra Autoinvoice, men ikke etter ny versjon. Har dere oppgradert til siste versjon av Dokumentsenter?  Den heter 10.11.01.  

Kan dere evnt. prøve å skru av "Automatisk tolkning" under System-Visma AutoInvoice i Dokumentsenter, se vedlegg.  Gi det litt tid og se om fakturaene kommer inn.

Åshild Sætre
CONTRIBUTOR ***

av Åshild Sætre

Hei Anne.

Jeg har også problemer med å få E-faktura inn i dokumentsenteret. Jeg har fakturaer fra 19.02.16 og frem til i dag som ikke er kommet inn i dokumentsenteret. Hos meg ser det ut som det har stoppet helt opp.

Jeg prøvde å deaktivere og aktivere autoinvoise igjen, men ingenting skjedde. Så nå ligger det fakturaer fra 4 forskjellige leverandører

som ikke er kommet inn i dokumentsenteret. Hva gjør jeg ?

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Saken er logget og en supportkonsulent ringer deg vedr. denne saken.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"