Mine områder
Hjelp
Nina Sivertsgård
CHAMPION *

Er det noen som har erfaring med uttrekk av data fra Contracting, med AcuXDBC for bruk i Power BI?

av Nina Sivertsgård

Hei, 

 

Vi har AcuXDBC for Visma Contracting. Så langt har vi ikke benyttet dette optimalt da vi kun har kunnet trukke ut data til "standard" excel, og alle disse Excel-filene har da vært alt for trege å jobbe og lage rapporter i (hadde ikke PowerPivot). 

 

Nå har jeg derimot tatt i bruk disse datasettene fra Excel inn i Power BI, men har for lite kunnskap om Power BI til å finne ut beste måte at datasett oppdateres i Power BI... Er det noen som bruker dette, og har lyst til å dele litt erfaring?

 

Dersom jeg har forstått det riktig så er datasett som er hentet med uttrekk med AcuXDBC til Excel en såkalt lagringsmodus av typen "Importer" og derfor må jeg oppdatere Excel-filen før jeg kan oppdatere data i Power BI. Dette er jo nokså tungvint. Jeg ønsker meg også en "Live" Power BI rapport og tenker at det vel må være mulig å få til en DirectQuery eller LiveConnect med AcuXDBC direkte inn i PowerBI fil/datasett. Noen som vet?

 

Mvh Nina

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Pierre Reklev
VISMA

av Pierre Reklev

Hei Nina,

 

Trenger du bistand med dette må du sende en mail til contractingkonsulent@visma.com . Det er de som kan bistå runde AcuXDBC-oppsett.

 

Ha en super dag videre! 😊

Nina Sivertsgård
CHAMPION *

av Nina Sivertsgård

Har forsøkt hos dere/Contracting. Jeg søkte nå etter om noen av Contracting sine brukere hadde erfaring i å bruke det i mer enn bare "enkelt format". Det finnes visstnok ingen brukermanual. Mvh Nina

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"