Mine områder
Hjelp
Ingrid Bekkeli
CONTRIBUTOR ***

Feriepengegrunnlag militærtjeneste, ikke med på årsoppgave

av Ingrid Bekkeli

Vi har brukt lønnsart 559 Feriep.gr.lag militærtjeneste

Det er beregnet feriepenger og aga av beløpene.

På årsoppgave ansatte er ikke feriepengegrunnlaget riktig, mangler beløp fra LA 559

Jeg har ikke lagt inn inntektskombinasjon på denne arten så dette har ikke kommet med på A-meldinger. Skal det det, eventuelt hvilken kode?

Har nå lagt inn akkumulator Feriepenger tilgode men det hjalp heller ikke.

Hvordan skal denne lønnsarten settes opp for at det skal bli riktig?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Utviklingsavdelingen fant en løsning på dette nå...:)

Årsoppgave lønnstaker skal gjenspeile A-Meldingen, men på grunn av denne lønnsarten for "feriepengegrunnlag militærtjeneste" må feriepengegrunnlaget beregnes på akkumulatorene til lønnstakeren og ikke fra A-Meldingen.

Nytt program ligger vedlagt, lagres under :\contracting\prog, si ja til å erstatte det som ligger der fra før.

Ta så ut ny årsoppgave på lønnstakeren og feriepengegrunnlaget skal bli riktig.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Jeg har sjekket og det er riktig - at dette ikke tas med.

Årsaken er at årsoppgaven kun leser opplysninger fra A-meldingen. Den skal gjenspeile den rapporten lønnstakerne ser når de henter ut sine innrapporterte tall fra AltInn portalen. Siden det ikke er rapportert - helt riktig - så blir det heller ikke tatt med her.
Som du sier er det riktig i regnskapet og den ansatte får beløpet, så det blir slik på denne årsoppgaven. MEN, jeg har laget en sak på det, så vi får det med til en senere versjon. 
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Jeg sjekker dette ut med utviklingsavdelingen.

Ingrid Bekkeli
CONTRIBUTOR ***

av Ingrid Bekkeli

Den er satt opp som beskrevet bortsett fra Behandlingsregler Automatisk art, der var det en hake som jeg fjernet nå.

Kjørte ut ny årsoppgave på en ansatt, LA 559 og beløp er fortsatt ikke med heller ikke med i totalbeløp feriepengegrunnlag.

Dette er kanskje ikke så viktig siden regnskapet er riktig og den ansatte får beløpet? Men ikke helt bra heller..

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Det skal ikke være inntektskombinasjon på denne arten, skal kun påvirke feriepengegrunnlaget til lønnstakeren. Det skal ikke vare hake for aga på arte. Legger ved arten på vedlegg.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"