Mine områder
Hjelp
Nina Sivertsgård
CHAMPION *

Flere som sliter med at kunder betaler eks.mva. beløpet?

av Nina Sivertsgård

Hei.

 

Er det flere som sliter med at kunder betaler inn eks.mva.beløpet? Vi har gjort det i mnage år, og forsøkt flere blankett typer. På min siste purreliste var det 10 stk. som har betalt inn feil beløp. Jeg lurer på om det er noen andre som benytter en bedre layout på fakturaen slik at kunder ikke blingser. Jeg legger med eksempel på hvordan vår blankett ser ut nå.

 

Det er mest privatpersoner som betaler feil. Men det forekommer også at bedrifter betaler feil. 

 

Mvh Nina Sivertsgård.Faktura_nr_201820_300920.jpg

 

 

8 SVAR 8
Lise Borge
CONTRIBUTOR ***

av Lise Borge

Vi har også slitt litt med det. Tror ikke folk scroller nedover på vedlegget. De ser den første summen og går ut i fra den.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ikke vært et problem hos oss.

Bruker omtrent samme blankett som deg.

Sender du faktura elektronisk?

Nina Sivertsgård
CHAMPION *

av Nina Sivertsgård

Ja, EHF/pdf. Det er pdf'er som folk ofte betaler feil beløp på. Nina

Godkjent løsning
Pierre Reklev
VISMA

av Pierre Reklev

Hei Nina,

 

Vi på support har hatt et par/tre saker fra kunder vedrørende dette problemet de siste årene. Dette tilsier at det ikke er et kjempestort problem for de fleste av våre kunder, men det er jo viktig å adressere dette når ditt firma opplever dette som et problem.

 

Mange av kundene våre bruker standard-faktura som man kan laste ned fra Community.

Der er "Sum å betale" og "Mva-beløp" godt separert og det skal ikke være så lett å ta feil.

 

faktura_mva.PNG

 

Ha en super dag videre.

Nina Sivertsgård
CHAMPION *

av Nina Sivertsgård

Hei,

Har nå skiftet til blankett hvor alle beløp (eks. mva, mva. og inkl. mva.) følger helt inntil hverandre. Nå betaler kundene riktig beløp 🙂

Mvh Nina

anne aamodt
CONTRIBUTOR **

av anne aamodt

Vi bruker denne blanketten, og opplever med jevne mellomrom at kundene betaler feil beløp.

Nina Sivertsgård
CHAMPION *

av Nina Sivertsgård

Har du et blankettnummer eller navn? Kan vi få inn egen logo m.m.? Det er tydeligvis "giro" i bunn vi bør droppe. Men, får man på den blanketten som du viser her en sluttsum eks. mva. på fakturaforslaget, uten å benytte behandlingsnummer (f.eks. 420 som vi gjør)? Mvh Nina

Godkjent løsning
Pierre Reklev
VISMA

av Pierre Reklev

Hei Nina,

 

Ringer deg i løpet av dagen så skal vi få sett litt på blanketter etc.

 

Ha en super dag videre. 😊

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"