Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Foreldrepermisjon

av Anonymous

Vi har en ansatt som nå skal ut i papapermisjon i 10 uker. Må jeg gjøre noe annet enn å regsitrere det under fraværsregistering på permisjon uten lønn g krysse av for A melding? eller må det opprettes nye arbeidsforhold ett under permsjon og ett nytt ett igjen når han er tilbake?

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Man avslutter ikke arbeidsforholdet, men rapporterer inn permisjonen på dette.

Her er en link til veiledningen angående permisjon.

Reglene for hvilken permisjon som skal rapporteres må du selv finne ut av. Men, når en lønnstaker har permisjon registreres det i fraværsregistreringen med aktuell kode og haker av for A-meldingen (hvis det skal rapporteres inn).  
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er det fremeles slik at ved 10 ukers pappapermisjon ved fødsel ikke trenger å stoppe arbeidsforholdet og senere lage nytt? Og sette vedkommende med permittert i lønnsystemet.  KUn legge in i fraværsregistering og krysse av for A melding? Mener det var noe om hvor lang permisjonene var for at vi skulle måtte stoppe arbeidsforholdet?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Riktig som du sier, legg det nunder fraværsregistreringen som permisjon u/lønn med fra og til dato og kryss av for A-melding.  Nei, ikke opprett noen nytt arbeidsforhold.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"