Mine områder
Hjelp

Fraværsregistrering

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Vi skal nå begynne å rapportere inn all permisjon/permitteringer og dette gjøres ved å registrere dette under fraværsregistreringen.

Vi har tidligere etterlyst å kunne registrere deler av dagen, ikke at vi MÅ reg, hel dag. PÅ et kurs jeg var på før jul, mener jeg det ble sagt at vi nå kunne registrere halve dager, men jeg får ikke lov til det på noen av fraværskodene. Hverken sykdom eller permisjoner.

Stemmer det at det fortsatt kun er mulig å registrere hele dager?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen Cathrine!

Beklager, men det viste seg at det lå igjen en test av dette med desimaler i dager. Disse er nå fjernet helt, men det er kun ett desimal som kan registreres. 

Legger ved rettet program som lagres under :\contracting\prog, si ja til å erstatte det som ligger der fra før.

 

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Vi har nå oppgardert til sisteversjon 5.31.01. Det fungerer fortsatt ikke å legge inn dager med desimaler under min fraværsregisterering.

Får opp samme feilmelding som sist på alle fraværskodene. "NB! Kun hele dager kan registreres på denne fraværskoden"

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Ja, "Dager"

Jeg tester det her og det fungerer utmerket... Jeg har versjon 5.31.01 og du har 5.31.00, oppgrader til siste versjon og gjør en ny test:)

av Cathrine Sirevåg Andreassen

I hvilke felt kan jeg taste inn med desimaler? Dager?

Når jeg prøver å legge inn med deimaler i dette feltet får jeg opp følgende melding: "NB! Kun hele dager kan registreres på denne fraværskoden" (Jeg har prøvd alle fraværskodene og samme melding kommer opp på alle) Så kommer jeg ikke videre fra "Dager" feltet...

Hva gjør jeg galt?

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Nei, stemmer ikke. Dette ble endret til versjon 5.30, det vises nå med desimaler og da kan man taste eks. 7,5.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"