Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

L&T oppgave 112A

av Anonymous

har fått beskjed fra revisor at de ansattes del av helseforsikring er skattepliktig.hhar opprettet lønnsart 799 med henvisning til hovedbok 5320/5290.

hvordan får leg lagt inn lønnsart 799 med henvisning til L&T oppgaven til 112A

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Supert at du bidrar til gode svar Lina:)

Lønns- og trekkoppgaver finnes ikke lenger og det gjør heller ikke l/t-koder.  Nå er det A-melding og inntektskombinasjoner som benyttes.

Gammel l/t-kode 112 er nå inntektskobinasjon 1200

Gammel l/t-kode 116 er nå inntektskobinasjon 1600

1600 virker veldig riktig, men hvilken koder som skal benyttes her må du finne ut på skatteetaten eller med din regnskapsfører/revisor, vi sitter ikke inne med noen fasit på dette hos oss.

Kan gi deg et tips hvis du skal søke opp de gamle l/t-kodene for å finne de nye inntektskombinasjonene. Gå til Lønn-Vedlikehold-lønns- og trekkarte, gå til "koder". Stå i feltet inntektskobinajon, tast F7.  Gå helt på toppen i søkelinjen og skriv inn LT-koden der så får du opp inntektskobinasjonene.

Se vedlegg som et eksempel.

Riktig god jul:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg har brukt inntektskombinasjon 1600 - Lønn - skattepliktig del av visse typer forsikringer - naturalytelse. 

Eller, det er vel mer korrekt å si at lønnsarten min ble oppdatert til den inntektskombinajsonen ifbm ny versjon av visma og overgang til a-melding

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"