for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
har fått beskjed fra revisor at de ansattes del av helseforsikring er skattepliktig.hhar opprettet lønnsart 799 med henvisning til hovedbok 5320/5290.
hvordan får leg lagt inn lønnsart 799 med henvisning til L&T oppgaven til 112A
Løst! Gå til løsning.
Supert at du bidrar til gode svar Lina:)
Lønns- og trekkoppgaver finnes ikke lenger og det gjør heller ikke l/t-koder. Nå er det A-melding og inntektskombinasjoner som benyttes.
Gammel l/t-kode 112 er nå inntektskobinasjon 1200
Gammel l/t-kode 116 er nå inntektskobinasjon 1600
1600 virker veldig riktig, men hvilken koder som skal benyttes her må du finne ut på skatteetaten eller med din regnskapsfører/revisor, vi sitter ikke inne med noen fasit på dette hos oss.
Kan gi deg et tips hvis du skal søke opp de gamle l/t-kodene for å finne de nye inntektskombinasjonene. Gå til Lønn-Vedlikehold-lønns- og trekkarte, gå til "koder". Stå i feltet inntektskobinajon, tast F7. Gå helt på toppen i søkelinjen og skriv inn LT-koden der så får du opp inntektskobinasjonene.
Se vedlegg som et eksempel.
Riktig god jul:)
Hei
Jeg har brukt inntektskombinasjon 1600 - Lønn - skattepliktig del av visse typer forsikringer - naturalytelse.
Eller, det er vel mer korrekt å si at lønnsarten min ble oppdatert til den inntektskombinajsonen ifbm ny versjon av visma og overgang til a-melding
Visma Software AS
Karenslyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Tlf: 09101