Mine områder
Hjelp

Lønnslipp på e-post

av Cathrine Sirevåg Andreassen

I går kjørte jeg ferdig månedens lønn. Da jeg i etterkant skulle sende ut lønnslippene gjorde jeg som jeg pleier, gikk inn lønn- spørring- lønnslipp fra tidligere kjøringer.

Her valgte jeg lønnskjøring mars og haket jeg av for "overfør på e-post". Trykket deretter "skriv ut alle", valgte printer og trykket utskrift.

Da kommer de som ikke er registert med e-post ut på skriver og de med e-post blir det generert en pdf på.

Men denne gang ble det aldri generert noen pdf. Den første lønnslippen på "listen" var uten mailadresse og skulle sendes i posten. Den kom ut på skriver, men så stod systemet bare å "spant" og det skjedde ikke noe mer. Se vedlegg

Jeg måtte avslutte visma.

Jeg skrev da ut en og en lønnslipp og det gikk fint.

Da jeg kom til en ansatt litt lenger ned på listen som også skulle ha lønnslippen i post. Denne kom også ut på skriver, men jeg fikk ikke generert pdf på neste.

Det virker for meg som om den ikke klarer å skifte mellom å sende lønnslipp til printer og generere pdf.

Hva kan være feil? Har også prøvd med en annen bruker på visma og han har samme problem.

 

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du har rett. Det er en feil.
Hvis første lønnstaker skal ha lønnsslippen på papir så henger programmet på den første som skal ha slippen på e-post.
Vi skal få rettet det.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"