for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Vi har oppdaget at Visma Contracting og Autoinvoice gjør øreavrunning forskjellig.
Visma Contracting avrunder til 2 desimaler. Dvs. hvis beløpet blir 608,475 avrunder VC til 608,48.
Dette gjelder i de tilfeller det er gitt en rabatt.
Mens Autoinvoice avrunder ikke til 2 desimaler, men tar bare med to deslimaler. Det vil si at det samme tallet blir 608,47 i Autoinvoice. Vi får derfor avvik mellom faktura og innbetaling fordi kunden mottar fakturaen med et annet beløp en det som ligger i VC.
Her bør vel VC og Autoinvoice gjøre likt slik at vi unngår avviket?
Løst! Gå til løsning.
Det er mulig fra innlogging på Visma Autoinvoice å hente ut XML-filene som er sendt.
Se vedlegg.
1) Ja, jeg mente Visma Autoinvoice (Maventa var det tidligere navnet)
2) Ja, det er sant at det kun er mottaker som kan hente flere formater.
Jeg har spurt de som jobber med Autoinvoice om det er mulig å hente disse for avsender.
Det du kan gjøre er i Contracting å gå til Systemkoder og arkfane e-faktura.
Under avsnitt e-faktura (Autoinvoice) haker du av for «Ta vare på XML-fil til AI».
Da vil det heretter (etter at nye Autofakt-fakturaer er dannet) i mappe som er angitt for «Område for overføringsfiler», bli liggende filer med navn som «Invoice 9999.zip» hvor 9999 er fakturanummeret.
Der ligger både XML-fil til Autoinvoice og den originale fakturaen fra Contracting (i PDF-format) pakket.
Når neste faktura med differanse oppstår, send fil med dette fakturanummer til support og be de sende dem til meg.
Ved mottatte fakturaer kan jeg laste ned i flere formater......
Med Maventa mener du autoinvoice.visma.com eller?
Der får jeg kun lastet den ned i pdf format så langt jeg klarer å se....
Det er i fakturaen som ligger i Autoinvoice feilen er, så det må skje i overføringen til autoinvoice.
Visma Software AS
Karenslyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Tlf: 09101