Mine områder
Hjelp
Atle Jan Westrheim
CHAMPION *

Seddel til Handyman

av Atle Jan Westrheim

Fra tid til annet så dukker ikke sedler fra autofakt opp i HPC. Konkret i dette tilfellet så ble ikke en vare som stod i rest på en bestilling fra grossist overført når autofakt for denne ankom. Mens autofakt for den opprinnelige leveransen ble overført til HPC. Hva er årsaken til dette? Grossisten sitt ordrenummer er likt, men fakturanummer er jo ulike.

Er det kun som System-bruker at man kan overføre seddel på nytt til HPC, eller er det ett godt gjemt sted man kan hake av for brukernivå?

Forøvrig så funger ikke denne knappen i dette tilfellet, og mangelfull funksjon oppleves også ved andre tilfeller.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Autofaktfila jeg mottok brukte jeg på mine testdata (endra kun ordrenummer).
Jeg fikk fint lest inn varen på ordren i Contracting og videre overført den til Handyman Administrator.
Den synkroniserte også inn på min mobil.

Siden det stort sett fungerer, bør det ikke være noen feil ved innstillingene.
Neste gang det måtte skje, så sjekk om det har vært noen andre inne og jobba med samme ordre.

Kontakt evt. vår support.

 

Atle Jan Westrheim
CHAMPION *

av Atle Jan Westrheim

Mottatt fil fra grossist er nå sendt dere.

Atle Jan Westrheim
CHAMPION *

av Atle Jan Westrheim

De 10 filene er overskrevet for lenge siden, så vi får følge med i fremtiden. Tar ikke mye plass disse filene så ,man kunne vel ha økt antallet?

Forøvrig gjelder dette bestilling via nettbtuikk og ikke fra den håndholdte, og i loggen under \Contracting\Temp, så fremgår det at "Bestillingens opprinnelse" for denne ordren er 2, altså Webshop.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Varer som kommer inn til ordre via Autofakt vil normalt sendes til HPC (Handyman/SpeedyCraft) når det ar krysset av for dette i innstillingene for HPC.
Unntaket kan være om materiell er hetet hos grossist via den håndholdte enheten. Da regnes det som allerede registrert og sendes kun hvis det også er krysset av for dette på innstilling «Send materiell hentet hos grossist til PDA».
Hvis dere får noe sendt fra Contracting til HPC og noe ikke sendt så må det være forskjellig koding i Autofakt-filene (hvis ingen i firmaet slår sistnevnte kode av og på).

Hvis dere sender oss kopier av Autofakt-filene, så kan vi sjekke det.
Dere må da både ha den første som overføres HPC og den siste som ikke overføres og vi trenger ordrenummeret for å kunne finne de aktuelle fakturaene.
Normalt hentes Autofakt-filer inn til \Contracting\Autofakt og under de blir koier liggende i mappe \Backup\
Her ligger de 10 siste Autofakt-filene per grossist. De heter AFgggkkk.99 hvor «ggg» er nummer på grossist, «kkk» er klientnummer (000 hvis klient ikke er i bruk) og 99 er løpenummer 00-09.

Det er også en idé å skru på «Logg import av Timer/Materiell» i innstillinger for HPC.

Send på nytt knappen fungerer ikke når materiell er merket at det ikke skal sendes til HPC.
(Jeg legger inn ønske om at enkelte brukere skal kunne gis tilgang til knappen.)

NB!
Hvis det under Systemkoder - Hovedkoder er krysset av for «Manuell føring av bestillingsmottak» vil ikke Autofakt oppdatere ordre og varer, men kun regnskap.
 
For de teknisk begavede:
Autofakt-filer kan åpnes med Windows «Notisblokk» (Notepad).
Det finnes forskjellige linjetyper betegnet med to bokstaver på starten av linja.
Så er de forskjellige datapostene skilt med semikolon «;».
Ser du på linje merket FF (Faktura Hodepost) så skal datapost 19 være dere ordrenummer.
Datapost 28 er så «Bestillingens Oppprinnelse» og for dere betyr det følgende:
    1 = Bestilt fra Contracting
    2 = Bestilt på nettet (Web Shop)
    3 = Bestilt fra håndholdt PDA
    4 = Hetet på plukklager
Hvis det står kode 3 vil varelinjene nedenfor (som starter med FL), ikke sendes til HPC om det ikke er krysset av for «Send materiell hentet hos grossist til PDA».
 
 
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"