Mine områder
Hjelp
Lars Arne Kolås
CONTRIBUTOR **

Timeliste, summerer ikkje alle lønnsarter?

av Lars Arne Kolås

Kjører no ut timelister fra Contratingen på alle montørene, den som kjører lønn bruker disse til å kontrollere timer mot forskjellige arter som sykelønn, ferie etc. for så å legge dette inn i fraværregistreringen. Problemet er at det summeres kun for vanleg timelønn nederst på den enkelte sin liste, da blir det tungvint å måtte gå gjennom heile lista for å sjå om det er timer som skal fraværsregistreres. Finnes det ein blankett som summer alle typer timer med hver art for seg nederst på lista? Brukte tidligere Handyman listene til dette, men ønsker å bruke Contracingen sine liste da disse alltid vil være mest korrekte.Mvh. Lars Arn Kolås

17 SVAR 17
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Da har vi pr. dags dato ikke listen du er ute etter, men har fått beskjed om at den kommer.  Den lages og kommer mest sannsynlig til høstens hovedversjon.

Ha en god dag:)

Trine Amundsen
CONTRIBUTOR **

av Trine Amundsen

Har det kommet noen oppdateringer på timelister....? Ønsker fremdeles å kunne søke opp hvor en person var en bestemt uke e.l. Listen MÅ kunne listes opp kronologisk, og ikke pr. ordre - det er så rotete...

Vil ha timeliste, fra og til dato - kronologisk.... !! Alt dette savner jeg virkelig fra Scenario....

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, 

Har du sjekket ut tidregistrering - spørring - timesummering lønnstagere?

 

Der kan du velge fra-dato - til-dato, lønnstager og alle arter eller utvalgte arter 🙂 

Jeg bruker denne ganske masse og tar det over til excel hvis jeg trenger det.

Trine Amundsen
CONTRIBUTOR **

av Trine Amundsen

Ja, har sett den. Men den summerer pr. ordre, og kommer ikke kronologisk ift. dato... ville hatt det stigende fra og til dato...

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

I ditt tilfelle kan du kanskje bruke Tidregistrering-Utlisting-Timeliste. Men, informerer om at dette er en liste som leser gjennom alt hver gang og bruker noe tid.

Trine Amundsen
CONTRIBUTOR **

av Trine Amundsen

Er litt ny på dette... men jeg skulle gjerne hatt skrevet ut timelister fra en dato til en dato, uavhengig av lønnskjøringer/perioder (bruker ikke Contracting til lønn...). Vi kjører lønn den 15. hver måned, og nå har noen registrert timer i lønnskjøring "januar" og noen i "februar" og noen i begge deler... Ønsker meg EI KOMPLETT TIMELISTE, med summer pr. dag... pr. ansatt... Noen tips?

Elise Haga
CONTRIBUTOR **

av Elise Haga

Hei Anne. Ja nå har jeg prøvd meg fram med knappet for Timeliste lønnsperidoe og det fungerer MYE bedre, så den bruker jeg aktivt i kontrollarbeidet nå. Veldig bra. Takker for hjelpen:-)

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Den dere har brukt er orienter mot ordre og ja, den bruker tid på å sortere.
På denne listen får dere timer pr. ordre og ikke pr. dag, uke eller måned.
Det ligger en sak på utviklingsavdelingen vedr. denne listen, men dessverre ingen løsning på tidsbruken der ennå.

Men, timelistene er gjort om i senere versjoner.  Er det mulig for deg å benytte deg av timelisten inne på lønnsregistreringen/timeregistreringen?
Du skriver: "Jeg skulle nå prøve å benytte meg av timelister for å sjekke/kontrollerer timer lønn".
Da mener vi timeliste fra registreringen er best. (Tidregistrering-timeregistrering - knapp for "Timeliste lønnsperiode").

 

Elise Haga
CONTRIBUTOR **

av Elise Haga

Hei igjen. Vet du om utviklingsavd fant ut noe her?

av Anne Haagensen

Hei Elise!

Dette skal jeg sjekke med vår utviklingsavdeling og jeg vil kontakte deg.

Elise Haga
CONTRIBUTOR **

av Elise Haga

Hei! Jeg skulle nå prøve å benytte meg av timelister for å sjekke/kontrollerer timer lønn, men det står danner hjelpefil i en evighet, da snakker jeg om minst 5 minutter på hver ansatt for en måned. Er det meningen det skal ta så lang tid? Jeg har gått på tidregistrering/utlisting/timelister, valgt en ansatt og måned 01.10.13 til 31.10.13....

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen

Vi har diskutert saken på nytt internt, ble litt misforståelser her.  Vår timeliste gir ikke noen totaler pr. lønnsart.  Dette er nå lagt inn som et ønske om endring til neste versjon. 

Alternativet inntil videre er å gå på spørring på lønnskjøringen.  Altså, Tidregistrering-Timeregistrering-spørring, deretter velger du Sum pr. lønnsart.

Lars Arne Kolås
CONTRIBUTOR **

av Lars Arne Kolås

Hei og takk for tilbakemelding. Kjørte ut ei timelista som du nevnte i siste innlegget, men denne summerer alle lønnsartene i ein sum, ikkje "sum per lønnsart" som er ønskelig.

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Vi har allikevel en løsning når lønnsartene er registrert uten ordre. Gå inn på Lønn eller Tidregistrering-Vedlikehold-Lønnskjøringer. Trykk på "Timeliste". Timelisten på Lønnskjøringer tar med seg alle registrerte timer på valgt periode uavhengig om de er registrert på ordre eller ikke.  Håper dette er en god løsning og en liste du kan benytte.

av Anne Haagensen

Hei!

Desverre finnes det ikke en slik blankett.
Timelistene tar kun med seg artene som er registrert til ordre.
Det nærmeste jeg kan tenke meg er Tidregistrering-utlisting-Registrert lønn.
Skriv ut listen pr. dato pr. lønnstaker.

av Helga Marie Auran

Jeg har nå flyttet innlegget ditt hit til brukerforumet for Contracting så du ikke behøver å legge det inn en gang til:)


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂

av Morten A. Karlsen

Hei. Dette forumet er for Visma Lønn. Du må legge inn ditt spørsmål under Visma Contracting.

http://community.visma.com/no/software/produkter/Visma-Contracting/

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"