Mine områder
Hjelp
Åshild Sætre
CONTRIBUTOR ***

Visma Dokumentsenter - Linjedeling inngående faktura

av Åshild Sætre

Under innlesing i VDC av inngående faktura, som er merket for linjedeling (pakkseddel til ordre), må jeg manuelt skrive inn Debet konto og ordrenr. på hver linje. Kjedelig hvis det er mange linjer på fakturaen. Vet noen om det er en enklere måte å gjøre dette på ?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎11-02-2020 10:04 ( )

Du skriver ikke hvilken versjon du har, men dette er løst.
Imidlertid kommer det snart en ny versjon av Visma Dokumentsenter (14.10.1) som løser flere problemer.

Åshild Sætre
CONTRIBUTOR ***

av Åshild Sætre

Jeg har versjon 14.10.00 VDC, men skal oppgradere til nyere verson i morgen.

Du sier det er løst. Betyr det at når jeg skriver for eksempel 4300 på linje en, skal det automatisk komme på de andre linjene og likeledes med ordrenr. ? Eller må jeg gå inn og endre noe i innstillingene ? Evt. hva ?

På noen av fakturaene leser ikke tolken alle linjene, f.eks. frakt/miljø/småordregebyr.

Da stemmer selvsagt ikke sluttsummen, så tolken velger å fordele det overskytende på de linjene den har tolket. Det er jo ikke greit. På noen fakturaer velger tolken å overse rabatten som er gitt. Heller ikke greit.

Jeg håper at dette blir rettet i den siste versjonen.

Hvis det er noen innstillinger som jeg ikke har fått med meg, ber jeg dere ta kontakt med meg, slik at jeg får rettet opp i dette. Takk !

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"