Mine områder
Hjelp
Cegal Finans
CONTRIBUTOR ***

Angi default dokumentvisning i Visma Dokumentsenter versjon 13.01.0?

av Cegal Finans

Vi har oppgradert til siste versjon av VDC, og det ser ut til at systemet som default viser XML-versjonen av innkommende dokumenter. Er det mulig å sette at default visning skal være PDF-dokument? Hvor kan vi eventuelt bestemme dette?

 

En del kunder har meldt tilbake at de som konterer blir litt forvirret av XML-visningen, og vil gjerne ha som default PDF-visning i stedet. Er dette mulig?

 

Karl Petter

Sysco Finans

Systemforvalter Cegal Finans
4 SVAR 4

av Kjetil Vikse Moen

Hei igjen,

 

Da har jeg fått bekreftet dette av Visma. De sier følgende:

 

"Det er gjort forbedringer på dette til versjon 13.10. Her er det f. eks kun et valg for visning av faktura-bilde (enten det er en PDF eller TIFF eller annet bilde-format). Systemet skal også huske hva du sist har valgt, slik at du skal slippe å velge dette hele tiden. Dette kan sikkert gjøres bedre med hurtigtaster, standardvalg, etc, men det får komme i senere versjoner."

 

av Svein Holanger

I versjon 13.01, skal systemet huske hva du sist har valgt, men med en gang det kommer et nytt format, så hopper den til XML. 

Det er gjort forbedringer på dette til versjon 13.10. Her er det f. eks kun et valg for visning av faktura-bilde (enten det er en PDF eller TIFF eller annet bilde-format) slik at den ikke hopper til XML like ofte. Systemet skal også her huske hva du sist har valgt, slik at du skal slippe å velge dette hele tiden. Dette kan sikkert gjøres bedre med hurtigtaster, standardvalg, etc, men det får komme i senere versjoner.

av Kjetil Vikse Moen

Hei,

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så skal Visma ha gjort forbedringer rundt dette til versjon 13.10 som slippes snart. Det ble kommentert på Visma Global Partner Update og jeg er ganske sikker på det ble sagt at de hadde gjort forbedringer på dette til 13.10. Prøvde å finne noe om det i presentrasjonen, men det fant jeg desverre ikke. Sjekk med partneren din om de kan få bekreftet at det er løst til 13.10. Så kan dere vurdere en oppgradering til denne versjonen etterpå.

 

Mvh

Kjetil

av Siri Johannessen

Lurer på det samme. 

Dette har skapt problemer bl.a. for de kundene som kjører ordrematch, samt at ikke all info vises i xml-visningen. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"