Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Autoflow ved manuell registrering av bilag

av Anonymous

Hei

Kan autoflow aktiveres etter at alle verdier er fylt inn manuelt?

Dvs at dok.senter går gjennom alle dokumenter som ligger til behandling og sender automatisk til mottaker basert på regel? (i mitt tilfelle er alle regler knyttet opp mot prosjektverdi)

Eller vil autoflowfunksjonaliteten kun fungere når dokumentet kommer elektronisk ferdig kontert med opplysninger som trengs for at regel skal aktiveres og dokumentet sendes automatisk på flyt?

6 SVAR 6
Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Det er et ernormt potensiale i å løfte funksjonalitet rundt Autoflow, automatisk kontering av gjentagende fakturaer, bedret periodiseringsfunksjonalitet osv. Det er for mye bugs og "halveis-funksjonalitet" som ikke henger skikkelig sammen gjennom hele flyten (VDC, Approval, Global) . 

Det hadde vært veldig fint om Visma delte roadmaps rundt dette slik at en vet hvor lenge en må holde pusten, evt om en må brette opp ermene og se på hvordan en kan løse det på egen hånd 😞 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Helt enig! Mye snakk om automatisering for tiden, men Visma henger ikke med. Jeg føler at vi har nå brukt alt av forenklings- og automatiseringsverktøy som Visma har å tilby. Hvis vi skal hente ut det betydelige automatiseringspotensialet som fortsatt finnes må vi bruke noe annet enn Visma. 

 

Sende et dokument om gangen på autoflow er ikke bra.

rarnfinn
CONTRIBUTOR **

av rarnfinn

Når kommer det noe bedre på dette område?

 

Nå er det snart 2020....

av Svein Holanger

Hei

Per i dag er det ikke mulig å sende mer enn en av gangen, men vi har notert det som noe vi bør gjøre i senere versjoner.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Er det ikke mulig å sende alle fakturer til AutoFlow manuelt? Jeg ar samme probelm som over at jeg må kontere ført. Men det å sende 1 og 1 faktura ti AutoFlow tar veldig lang tid. Det burde ha vært en mulighat for å velge flere faktuaer og sende de manuelt på auto flow sammen.

Mvh Kari

av Svein Holanger

Hei

AutoFlow kjøres i det dokumentet kommer inn i Document Center. Hvis du skal kontere manuelt først, vil ikke AutoFlow slå til, men du kan starte AutoFlow manuelt på et og et dokument i etterkant. 

F. eks: Du ønsker å påføre prosjekt på fakturaen. Etterpå kan du kjøre AutoFlow på den fakturaen manuelt, ved å høyreklikke å velge "Send på AutoFlow".

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"