Mine områder
Hjelp
Kim-Arne
PARTNER

Enklere måte å gi brukerrettigheter?

av Kim-Arne

Hei!
Hver gang jeg legger inn en ny kunde i VB så må jeg inn i VDC for å legge inn brukerrettigheter på de ansatte, er det noe kjappere metode å få lagt alle inn under en og samme brukerrolle? samme med OCR tilgang, akkurat nå bruker jeg over 100 museklikk for å få alle med OCR tilgang samt administrator rolle, noe som tar så unødvendig mye tid.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Stian Alexander Lie
PARTNER

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

I GUI er det slik, men det meste kan jo skriptes. Så er dette noe du gjør ofte så vil jeg evnt anbefale deg å lage, eller bestille en tjeneste for å få skriptet dette. 

 

mvh

 

Stian

Kim-Arne
PARTNER

av Kim-Arne

Hei,

Ja det er det jeg har fått gjort frem til nå med nyansatte vi har fått inn på kontoret, så har det blitt laget et script i SQL for å få dem inn som ansatt på alle kundene samt OCR og Administrator rolle i VDC.

 

Desverre er det jo sådan at serverne våre ligger en annen plass og vi har ikke den tilgangen for å få kjørt script selv.

Mest tungvindt når vi oppretter ny kunde og skal legge inn alle ansatte med alle tilgangene på de nye kundene, går fort mye tid på bare å klikke seg til alt.

Bra å høre da at et "role center" er under utvikling så får jeg bare håpe det kommer, evt en oppdatering til VDC som gjør det mulig, om ikke annet å få bruke "space" som "enter" da det fungerer på OCR haken (piltast ned så space) fungerer for å få haket av der iallefall.

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei, tror faktisk at det er så tungvindt desverre. Hvis du kjører VUD (Visma User Directory) så kan en legge på retttigheter på en annen måte, men usikker på om det vil kjennes lettere da det følger andre ting med å aktivere VUD. Visma har jobbet en stund med et "Role - Center", men vi kjenner ikke statusen på dette enda. Tanken bak dette er å kunne sette rettigheter raskere og enklere. 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"