Mine områder
Hjelp
nim
CONTRIBUTOR ***

Epost varslel uten brukernavn v16.10+

av nim

Hei,
Etter oppgradering fra 15.x til v16.10 får jeg feil når e-post varsel skal sende om at username ikke kan være null.

Så det er altså ikke mulig å sende e-post varsel uten smtp auth.
Er dette en bug/feature eller er det en omvei for å få til å sende e-post uten smtp auth?

4 SVAR 4

av Svein Holanger

Dette er nå løst i patch 16.10.1

pauska
CONTRIBUTOR *

av pauska

Vi benytter VB+VDC. Er det mulig for oss å installere denne patchen, uten å ødelegge integrasjonen? Vi er desperate etter å få ut e-poster til et stort antall brukere..

Finner ikke noe ny ISO til VB.

Godkjent løsning
Svein Holanger
VISMA

av Svein Holanger

Hei. I 16.10 har vi oppdatert e-post-komponenten for å få høyere sikkerhet. Nå viser det seg at pga en feil, er det ikke mulig å koble til SMTP server uten brukernavn og passord. Ved å bruke smtp autentifisering vil det fungere. Er dette et stort problem? Vi forventet at de fleste SMTP-serverer krevde brukernavn/passord. Vi vil fikse dette til senere versjoner av Document Center.

nim
CONTRIBUTOR ***

av nim

Hei,
Takker for raskt svar.

Om det er et stort problem kommer jo an på hvem som ser.
Det er en del timer som går vekk på det og ikke minst at det ikke fungerer som forventet gir ekstra arbeid.
Det lar seg fikse, men det er bortkastet tid.
Jeg er rimelig sikker på at jeg har kastet bort mer tid enn dere hadde brukt på å lage en unittest

Jeg ville ikke forventet at de fleste smtp servere krever brukernavn og passord selv om det helt klart går den veien.
office365 som er relativt store har f.eks. ikke et krav til det, men tilbyr alternativt å bruke ip.

Kjapt spørsmål tilbake:
Hvordan kan man holde seg oppdatert på slike problemer som dere finner?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"