for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Jeg bistår et regnskapskontor i å sende inn ligningspapirer for tidligere år.
Skal sende inn 2013, 2014 og 2015.
Lykkes kun å sende inn for 2015.
For 2013 og 2014 får jeg følgende feilmelding :
User is not authorized for submital of reporting service on behalf of reportee: orgnr xxxx.
Meldingen med Org.nummeret fra Altinn for 2014 innsendelsen er riktig.
Hvorfor går 2015???
En annen melding som kun oppstår i 2013 og 2014 årsoppgjørsprogrammet er når man tester orgnummeret under firmaopplysninger får jeg : Karte dessverre ikke hente data for enhetsregisteret i Brønnøysund! Sjekk organisasjonsnummeret du har oppgitt. Og det har jeg sjekket 10 ganger minst.
Begynner å lure på om det er en sammenheng i disse feilmeldingene.
Er innsendelse funksjonen 2013 og 2014 nå ubrukelig, hvis man skal korrigere tidligere år? I dette tilfelle så ble det prøvd å sende inn på papir, med skatteetaten ville ha det digitalt.
Heldigvis ikke mange slike saker gjennom året.
mvh CC
mvh CC
Løst! Gå til løsning.
Ved innsendelse er det behov for rettigheter på to ulike nivårer:
1. Brukernivå (anvendes kun dersom man signerer forsendelsen fra Visma Finale Årsoppgjør).
2. Systemnivå (eier av datasystem-ID som brukes).
Kontrollere derfor at du anvender samme datasystem-ID for alle årene. Siden 2015 lykkes, forsøke å anvende samme datasystem-ID i 2013 og 2014-versjonen av programmet som du bruker på 2015-versjonen av programmet.
Datasystem-ID kan registreres på regnskapskontornivå, og vil gjelde ut fra regnskapskontoret sine rettigheter. Datasystem-ID kan også registreres på brukernivå i Altinn, og vil da ha samme rettigheter som brukeren.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.