Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Finale årsoppgjør tidligere år 2013, 2014

av Anonymous

Hei!

Jeg bistår et regnskapskontor i å sende inn ligningspapirer for tidligere år.

Skal sende inn 2013, 2014 og 2015.

Lykkes kun å sende inn for 2015.

For 2013 og 2014 får jeg følgende feilmelding :

User is not authorized for submital of reporting service on behalf of reportee: orgnr xxxx.

Meldingen med Org.nummeret fra Altinn for 2014 innsendelsen er riktig.

Hvorfor går 2015???

En annen melding som kun oppstår i 2013 og 2014 årsoppgjørsprogrammet er når man tester orgnummeret under firmaopplysninger får jeg : Karte dessverre ikke hente data for enhetsregisteret i Brønnøysund! Sjekk organisasjonsnummeret du har oppgitt. Og det har jeg sjekket 10 ganger minst.

Begynner å lure på om det er en sammenheng i disse feilmeldingene.

 

Er innsendelse funksjonen 2013 og 2014 nå ubrukelig, hvis man skal korrigere tidligere år? I dette tilfelle så ble det prøvd å sende inn på papir, med skatteetaten ville ha det digitalt.

Heldigvis ikke mange slike saker gjennom året.

 

mvh CC

mvh CC

 

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Hermod Gundersen
VISMA

av Hermod Gundersen

Ved innsendelse er det behov for rettigheter på to ulike nivårer:

1. Brukernivå (anvendes kun dersom man signerer forsendelsen fra Visma Finale Årsoppgjør).

2. Systemnivå (eier av datasystem-ID som brukes).

Kontrollere derfor at du anvender samme datasystem-ID for alle årene. Siden 2015 lykkes, forsøke å anvende samme datasystem-ID i 2013 og 2014-versjonen av programmet som du bruker på 2015-versjonen av programmet.

Datasystem-ID kan registreres på regnskapskontornivå, og vil gjelde ut fra regnskapskontoret sine rettigheter. Datasystem-ID kan også registreres på brukernivå i Altinn, og vil da ha samme rettigheter som brukeren.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"