Mine områder
Hjelp
Bent Storm Halvorsen
CONTRIBUTOR ***

Aktiverte Dashbord - Nå kræsjer alt

av Bent Storm Halvorsen

Leste at Global har en ny funksjon kalt dashbord. Den så spennende ut, jeg aktiverte modulen og nå kræsjer Global automatisk ved innlogging.  Dashbord starter automatisk, så jeg kan da heller ikke slette dette for Global kjæsjer før jeg kommer inn.

Ber om support for løsning av dette UMIDDELBART. 

 

4 SVAR 4
Bent Storm Halvorsen
CONTRIBUTOR ***

av Bent Storm Halvorsen

Hei og takk for svar.

At feil i programmet er rettet i senere versjoner er ikke relevant til problemstillingen over. Visma har sluppet en modul som låser hele Global, og holdningen i svaret over er noe overraskende.  Proplan er jo ikke skyld i dette, ei heller vi.

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, Bent!

Problemstillingen du refererer til ble rettet i versjon 7.80.2 av Visma Global og sist oppdatert versjon som er ute i markedet er 9.0.

Vi vil også henvise til ABV avtalen, som dere signerte ved kjøp av Visma Global  - p.3 (vedlikehold av programvaren) og p.5(begrensede garantier).

 

Vi kan ikke uttale oss om vilkår for supportavtalen dere har med Proplan, dessverre.

For eventuelle spørsmål rundt avtalevilkår og/eller merkantile forhold kan dere kontakte vårt Kundesenter: Telefon: 02023 (08.00 - 16.00), E-post: kundesenteret@visma.no

 

Mvh, Maria

Godkjent løsning
Bent Storm Halvorsen
CONTRIBUTOR ***

av Bent Storm Halvorsen

Sluttkommentar . Proplan var kjent med at Dashbord fikk Global til å låse seg og at man måtte inn i .ini for å løse dette ved å slette oppføringen slik at Dashbord ikke startet.  Altså en bug i programmet. Det tok de Kr. 1000,- for å løse.

Er det ikke spesielt at kunder må betale for alvorlige feil med uferdig programvare ?

 

Bent Storm Halvorsen
CONTRIBUTOR ***

av Bent Storm Halvorsen

Proplan ringte og løste det via TeamWiever. Måtte slette instillinger i en .ini fil slik at Dashboard ikke startet opp.  De bekreftet også at dette var kjent problem.

Vel, da kan jeg bruke Global igjen i allefall.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"