Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Endre Reskontro nummerserie

av Anonymous

Hei,

Vet noen om det er mulig å endre Antall siffer for reskontro? Ønsker en 5 sifferet nummerserie for leverandører og kunder i stedet for 6 siffer.

 

Verktøy - Firmainnstillinger - Kontoavgr. - Antall siffer 6 (ønsker 5 siffer)

1 SVAR 1
Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei, det er mulig å bytte fra 6 siffer til 5 ja, men her kan det være mange step og jeg ville snakket med konsulent for jobben. Du kan bruke rutinen for sammenslåing av data der du kan flytte fra et kundenummer til et annet. Der er det noen forutsetninger, bla at saldoen må være null. Dvs at dere må bort og inn igjen med åpne poster. For å ta de bort kan du bruke rutinen for å føre bort øresavrundinger. Usikker på hvordan Global håndterer innstillingene, mulig du må endre til 5 siffer før du starter overføringen. Backup er selvfølgelig et must og hvis du har integrasjoner må disse også endres.... KID definisjoner bør vel gå greit, der legges sikkert på ledende nuller, men du kan få problemer med innlesning av gamle kid'er og må legge på "ikke sjekk kid detaljer" i innstillingene en stund.

Jobben tatt i betraktning ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg startet den, særlig da du går "andre" veien fra 6 siffer til 5 siffer. De fleste møter på begrensninger i en 5 siffret serie og må endre til 6 siffer. Mener at konsuletene har tilgang til en rutine for disse type endringer.  

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"