Mine områder
Hjelp
Toril Dyrhovd
CONTRIBUTOR *

Hvordan registreres dansk gln adresse i Global

av Toril Dyrhovd

Dette fant jeg på Visma sine sider: "Det er mulig å sende faktura til danske kunder gjennom Autoinvoice. For å sende faktura til danske kunder gjennom Autoinvoice, må det spesifiseres operatør Sproom eller Nemhandel. De fleste danske selskaper har også en elektronisk faktura-adresse som bør legges inn i GLN-feltet."

Mitt spørsmål: Hvordan skal adressen defineres i GLN (feltet)?
EAN:5798000384781 eller bare (nummer) 5798000384781?
Er det Visma som definerer Operatør?
vh
Toril Dyrhovd
 

 

 
 
 
7 SVAR 7

av Svein Holanger

Hei 

Velg Visma XML 6.0. Det er nyeste formatet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, takk for svar. Har opprettet ny profil med Nemhandel men det har ikke fungert. Opprinnelig Autoinvoice profil har "Fakturaformat" satt til Visma XML 5.3. Skal denne også være lik? Mvh. Kristin Ross

av Svein Holanger

Hei

Du trenger å lage en ny EDI-profil. Denne EDI-profilen skal være helt lik AutoInvoice-profilen, men feltet "Mottakers tj.leverandør" skal være fyllt ut med valget Nemhandel. Hvis dette feltet ikke finnes i din liste, må listen oppdateres. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, er det noen som får til å sende elektronisk faktura til dansk kunde fra Visma Global? Og som kan si noe om hvordan de har satt opp EDI profilen? Mvh. Kristin Ross

av Svein Holanger

Hei

Her må support inn og se på den aktuelle fakturaen. Med mindre andre her på forumet har erfaring med en slik feilmelding ved sending til Danmark?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, forsøker å sende faktura til dansk kunde og får opp feilmelding: "Invalid invoiced quantity must not be zero". Vi har informasjon i form av tekst på fakturaen hvor det ikke er artikkel nummer eller antall. Hvorfor går ikke dette når det ikke feiler for norske mottakere? Mvh. Kristin Ross

av Svein Holanger

Hei opertør skal være Sproom eller Nemhandel. Det er det samme hvem du velger, begge deler går samme vei, den går til Nemhandel via Sproom.

Når det gjelder spørsmålet om nummer, så er det nok bare nummeret, men det er mottakeren som må gi dere informasjon om rett elektronsik fakturaadresse. (EAN = Electronic Adress Number)

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"