for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Dette fant jeg på Visma sine sider: "Det er mulig å sende faktura til danske kunder gjennom Autoinvoice. For å sende faktura til danske kunder gjennom Autoinvoice, må det spesifiseres operatør Sproom eller Nemhandel. De fleste danske selskaper har også en elektronisk faktura-adresse som bør legges inn i GLN-feltet."
Hei
Velg Visma XML 6.0. Det er nyeste formatet.
Hei, takk for svar. Har opprettet ny profil med Nemhandel men det har ikke fungert. Opprinnelig Autoinvoice profil har "Fakturaformat" satt til Visma XML 5.3. Skal denne også være lik? Mvh. Kristin Ross
Hei
Du trenger å lage en ny EDI-profil. Denne EDI-profilen skal være helt lik AutoInvoice-profilen, men feltet "Mottakers tj.leverandør" skal være fyllt ut med valget Nemhandel. Hvis dette feltet ikke finnes i din liste, må listen oppdateres.
Hei, er det noen som får til å sende elektronisk faktura til dansk kunde fra Visma Global? Og som kan si noe om hvordan de har satt opp EDI profilen? Mvh. Kristin Ross
Hei
Her må support inn og se på den aktuelle fakturaen. Med mindre andre her på forumet har erfaring med en slik feilmelding ved sending til Danmark?
Hei, forsøker å sende faktura til dansk kunde og får opp feilmelding: "Invalid invoiced quantity must not be zero". Vi har informasjon i form av tekst på fakturaen hvor det ikke er artikkel nummer eller antall. Hvorfor går ikke dette når det ikke feiler for norske mottakere? Mvh. Kristin Ross
Hei opertør skal være Sproom eller Nemhandel. Det er det samme hvem du velger, begge deler går samme vei, den går til Nemhandel via Sproom.
Når det gjelder spørsmålet om nummer, så er det nok bare nummeret, men det er mottakeren som må gi dere informasjon om rett elektronsik fakturaadresse. (EAN = Electronic Adress Number)
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.