Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Kontoplan SAF-T

Hei

Jeg skal legge inn SAF-T kontonummer på hovedbokskontoene våre, men sliter med å finne kontoplanen.  Er det noen som vet hvor jeg kan finne kontoplanen som skal benyttes i SAF-T rapportene?

3 SVAR 3
Highlighted

Sv: Kontoplan SAF-T

Grunndata - vedlikehold - hovedbok. Trykk på knappen skift til tabell. Her har du kontoplanen. Hvis ikke SAF-T kontonr feltet er fremme må du hente det frem i tabelloppsettet. Trykker du F12 i den blåe raden i dette feltet får du opp alle saftkontoene. Det er ikke mulig å registrere nye ser jeg. Trolig da denne skal inneholde alle som std.

Du kan kjøre rutinen under verktøy - administrator - vedlikehold av data - servicerutiner - Oppdater kontoplan med SAFT konti. Da vil det legges inn i henhold til Norsk Standard. Du må gå gjennom kontoplanen etterpå og se at det stemmer med din kontoplan og legge det på de som mangler.

CONTRIBUTOR **

Takk for svar, men her får jeg bare opp de kontoene som allerede er koblet til SAF-T kontoer.  Jeg har mange kontoer som ikke er koblet til SAF-T kontoer, og trenger altså å koble disse manuelt (eller er det her jeg har missforstått?).  Da trenger jeg selve SAF-T kontoplanen for å å kunne legge inn koblinger på de som mangler dette.

Hei,

Ja disse må du koble opp manuelt. Du finner listen over saftkoder ved å hente frem feltet saftkontonummer når du har fremme hovedbok som en tabell i Visma Global. Når du har fremme feltet saftkontonummer kan du klikke F12 når du står i den blåe søkeraden. Da vil du få opp en tabell som viser alle std. saftkodene med nummer og beskrivelse. Er du inne i hovedbok som skjermbilde skal du kunne gjøre det samme om du er inne i feltet saftkontonr(det gule tallfeltet) og trykker F12.

Mvh

Kjetil