Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kontoplan SAF-T

av Anonymous

Hei

 

Jeg skal legge inn SAF-T kontonummer på hovedbokskontoene våre, men sliter med å finne kontoplanen.  Er det noen som vet hvor jeg kan finne kontoplanen som skal benyttes i SAF-T rapportene?

3 SVAR 3

av Kjetil Vikse Moen

Grunndata - vedlikehold - hovedbok. Trykk på knappen skift til tabell. Her har du kontoplanen. Hvis ikke SAF-T kontonr feltet er fremme må du hente det frem i tabelloppsettet. Trykker du F12 i den blåe raden i dette feltet får du opp alle saftkontoene. Det er ikke mulig å registrere nye ser jeg. Trolig da denne skal inneholde alle som std.

 

Du kan kjøre rutinen under verktøy - administrator - vedlikehold av data - servicerutiner - Oppdater kontoplan med SAFT konti. Da vil det legges inn i henhold til Norsk Standard. Du må gå gjennom kontoplanen etterpå og se at det stemmer med din kontoplan og legge det på de som mangler.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar, men her får jeg bare opp de kontoene som allerede er koblet til SAF-T kontoer.  Jeg har mange kontoer som ikke er koblet til SAF-T kontoer, og trenger altså å koble disse manuelt (eller er det her jeg har missforstått?).  Da trenger jeg selve SAF-T kontoplanen for å å kunne legge inn koblinger på de som mangler dette.

av Kjetil Vikse Moen

Hei,


Ja disse må du koble opp manuelt. Du finner listen over saftkoder ved å hente frem feltet saftkontonummer når du har fremme hovedbok som en tabell i Visma Global. Når du har fremme feltet saftkontonummer kan du klikke F12 når du står i den blåe søkeraden. Da vil du få opp en tabell som viser alle std. saftkodene med nummer og beskrivelse. Er du inne i hovedbok som skjermbilde skal du kunne gjøre det samme om du er inne i feltet saftkontonr(det gule tallfeltet) og trykker F12.

 

Mvh


Kjetil

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"