Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ny versjon - hvordan få tilgang til denne?

av Anonymous

Hvordan kan vi få en link til å laste ned nye versjoner av Visma Global?

15 SVAR 15
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Jan Roger,

Dersom du går inn på community på utsiden av Global skal det fungere.

Dersom du bruker internet explorer:

Etter at du har klikket på linken, må du trykke "View" (trykk ALT-tasten hvis view alternativet ikke tilgjengelig) -> "Åpne FTP-området i Windows Explorer" for å vise de tilgjengelige filene, klikk deretter på Visma Global utgivelsen du ønsker.

av Knut Gunnar Andersen

Testet akkurat linken til versjon 7.80 og den fungerer hos meg. Vanskelig å si hvorfor det ikke fungerer på din maskin desverre.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Linken til nedlasting her på disse sidene fungerer ikke. Er dette en bug eller er det slik at funksjonaliteten for nedlasting av ny versjon ikke er implementert ennå?

av Knut Gunnar Andersen

Hei. Vi jobber med et opplegg for nedlasting men dette er desverre ikke klart enda. Så fort det er klart vil versjoner ligger under nedlastinger. Jeg sender deg en mail i løpet av dagen med link til siste versjon som er 7.80. Anbefaler som alltid på det sterkeste at oppgradering avklares med partner da det kan være integrasjoner og andre oppgraderinger som må hensyntas. 

Bent Storm Halvorsen
CONTRIBUTOR ***

av Bent Storm Halvorsen

Fr. Auran

Du skriver i Juni at det nå er enkelt å laste ned nye versjoner.  Hvor finner jeg dette ?

Videre mener jeg å ha lest at av brukere har rett på nye versjoner kostnadsfritt i hht lisensen. Er det riktig ?  

Bent Storm Halvorsen
CONTRIBUTOR ***

av Bent Storm Halvorsen

Vi betaler titusener av lisenskroner hvert år og det er det en lang kamp å få service og tilgang på oppdatert programvare hvert år.  Proplan svare sjelden på mailer og Visma gjør det etter mange henvendelser.  Dette koster oss mange timer årlig.  

Det er tydelig at tilnærmet monopol ikke er veldig bra for oss kunder.  

Vet noen andre brukere om noen som kan sende oss link til oppdateringer ? 

Simen Veum
VISMA

av Simen Veum

Hei.

Det er som det står beskrevet ingen versjon for nedlasting nå.

Tar du kontakt med din Visma forhandler er det fortsatt de som har mulige tilgjengelige versjoner for nedlasting.

Vidar Mortensen
CONTRIBUTOR *

av Vidar Mortensen

Jeg har ennå ikke mottatt noe påloggingsinformasjon til hvor jeg kan hente ny versjon av Visma Global. Jeg finner heller ikke noen nye versjoner for nedlasting på Visma Community slik det blir opplyst her. Det står kun en melding om at det kommer informason i august. Kan dere vennligst sende meg ny versjon eller informasjon om hvordan jeg kan laste ned ny versjon snarest.

av Helga Marie Auran

Hei, vi har nå gjort nye versjoner tilgjengelig her i Visma Community. Ved å logge inn i Visma Community vil du nå få fanen "Nedlastinger" tilgjengelig på produktsiden til Visma Global. Her finner du nå siste versjon.


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Vidar Mortensen
CONTRIBUTOR *

av Vidar Mortensen

Send meg gjerne informasjon om hvor jeg får tak i ny versjon snarest.

av Helga Marie Auran

Hei Vidar, vi jobber nå med å gjøre nedlastinger på Visma Global tilgjengelig her i Visma Community. Vi anbefaler at man tar kontakt med forhandler for å oppgradere om man ikke har den tekniske kompetansen selv. Men for de som har denne kompetansen vil det nå bli enkelt og greit. Vi håper å få dette tilgjengelig innen utgangen av juni. Om du har behov for ny versjon nå, så kan vi sende deg påloggingsinformasjon til der de ligger per i dag?


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Vidar Mortensen
CONTRIBUTOR *

av Vidar Mortensen

Hvordan får jeg tilgang til ny versjon av Visma Global. Siste tilsendte versjon var 7.60 som kom januar 2012. Synes derfor det er slitsom at hver enkelt her på forumet må spørre, og så få tilsendt en lenke via e-post. Hadde det ikke vært bedre om dette ble sendt ut til alle som før?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Når det gjelder nedlasting av versjoner så får du ikke tilgang til dette via dette forumet enda. Her må tilgang opprettes via vår lisensavdeling så vil påloggingsinformasjon til nedlasting av versjoner komme i egen epost

Takk for at benyttet deg av Visma Community

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvor får jeg tillgang? Via dette forumet?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det kan du få ved at vi oppretter en tilgang til deg. Det skal jeg få gjort med en gang. Du vil få tilsendt informasjon rundt pålogging på mail om ikke så altfor lenge.

Takk for at du benyttet deg av Visma Community

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"