Mine områder
Hjelp
Wenche Brøste Rokstad
CONTRIBUTOR *

Utskrift av kundeliste

av Wenche Brøste Rokstad

Hei.

 

Hvordan kan man skrive ut en liste sortert på kundenummer- ordreår/Salgsår- fakturert beløp totalt. slik at vi får se utvalg fra de  største til de minste kundene?

3 SVAR 3
Florian Haase
PARTNER

av Florian Haase

Ja, det er selvføgelig også en mulighet. Om du trenger adressinformasjon i Excel, så kan du i tillegg kopiere kunderegisteret over til et ark to og bruke oppslagsfunksjonen (Finn.Rad) i Excel for å hente inn addressinformasjonen.

Florian

Vidar Nerby
CONTRIBUTOR ***

av Vidar Nerby

Du kan muligens bruke Statis-Ticker i Global, rapporttype salg, innhold i rapportkolonne Solgt pr år, huk av for kunde på detaljnivå. Trykk oppfrisk nederst til venstre,  klikk på årstallet et par ganger, så sorterer du etter salget i kroner.

Husk å styre rapporten på venstre side med regnskapsår/periode. Enklet å kopiere dette over i et excel ark.

( I excel så er det best å skille første kolonne som innholder både reskontonummer og tekst, i 2 separate kolonner så det er enklere og sortere - bruk funksjonen del tekst for å ordne dette)

Florian Haase
PARTNER

av Florian Haase

Hei Wenche,

 

Jeg pleier å løse dette med en integrasjon mellom Excel og Global-databasen. Det er mulig å legge SQL-spørringer inn i Excel for å hente den type data med denne sorteringen ut fra basen. Anbefaler at du tar kontakt med din forhandler for å få hjelp til dette.

En annen mulighet kan være å bruke et rapporteringsverktøy som feks Visma Reporting, Bizview eller OneStop el

Muligens kan også multirapportering brukes til dette, men det har jeg ikke forsøkt nå - evtl kan du høre med en konsulent for å finne ut hva som er den beste måten å gjøre dette på.

 

mvh,

 

Florian

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"