for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei.
Hvordan kan man skrive ut en liste sortert på kundenummer- ordreår/Salgsår- fakturert beløp totalt. slik at vi får se utvalg fra de største til de minste kundene?
Ja, det er selvføgelig også en mulighet. Om du trenger adressinformasjon i Excel, så kan du i tillegg kopiere kunderegisteret over til et ark to og bruke oppslagsfunksjonen (Finn.Rad) i Excel for å hente inn addressinformasjonen.
Florian
Du kan muligens bruke Statis-Ticker i Global, rapporttype salg, innhold i rapportkolonne Solgt pr år, huk av for kunde på detaljnivå. Trykk oppfrisk nederst til venstre, klikk på årstallet et par ganger, så sorterer du etter salget i kroner.
Husk å styre rapporten på venstre side med regnskapsår/periode. Enklet å kopiere dette over i et excel ark.
( I excel så er det best å skille første kolonne som innholder både reskontonummer og tekst, i 2 separate kolonner så det er enklere og sortere - bruk funksjonen del tekst for å ordne dette)
Hei Wenche,
Jeg pleier å løse dette med en integrasjon mellom Excel og Global-databasen. Det er mulig å legge SQL-spørringer inn i Excel for å hente den type data med denne sorteringen ut fra basen. Anbefaler at du tar kontakt med din forhandler for å få hjelp til dette.
En annen mulighet kan være å bruke et rapporteringsverktøy som feks Visma Reporting, Bizview eller OneStop el
Muligens kan også multirapportering brukes til dette, men det har jeg ikke forsøkt nå - evtl kan du høre med en konsulent for å finne ut hva som er den beste måten å gjøre dette på.
mvh,
Florian
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.