Mine områder
Hjelp
dagros67
CONTRIBUTOR *

Visma Document Center

av dagros67

Visma Approval.net:

Vi har eit ynskje om at det hadde gått å merke faktura som ikkje skal betalast (men faktura må godkjennast i forhold til mva-termin). Kanskje ein rubrikk ala Tvist som i Visma dokumentsenter, slik at ein kunne ha fjerna avhuking når faktura var ok?

Då kunne fakturagodkjennar gå inn på historikken sin og få opp ei liste over godkjente faktura som er lagt på vent i forhold til betaling.

 

Er dette mogleg?

 

Mvh Renate Horstad v/Åsen & Øvrelid as

 

1 SVAR 1

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

med dagens funksjonalitet er ikke det mulig. Men det burde gå å benytte en kostnadsbærer for å identifisere transene, og at regnskapsføreren sender disse til Autopay separat og at de her holder oversikten over det som venter til betaling. Ved å legge inn en kommentar så kan selvsagt også regnskapsfører legge det i tvist. Utfordringen blir da å holde oversikt over hva som evnt er tvistet og ikke. 

 

Men jeg antar i utgangspunktet at når det ikke skal betales så er det en tvist rundt om varene er levert eller at fakturabeløpet er feil. I slike tilfeller så er det vel like stor sjanse for at det blir en kreditnota og ny faktura. Det er mulig å komme med tilleggsmeldinger og korreksjonsmeldinger på skattemelding i ganske lang tid etter periodeslutt. 

 

Stian

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"