Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

eFaktura B2C

av Anonymous

Løpenummer på filer som blir sendt til Nets blir ikke endret.

Det er også feil på kundens kundekort. Når kunden melder seg på og ønsker faktura som eFaktura, blir ikke dette endret på behandlinsprofilen til kunden.

 

Noen andre som bruker eFaktura B2C (ikke AutoInvoice) som har noen erfaringer med dette?

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar.

Dette bør stå i produktinformasjonen.

Dvs for eksisterende kunder på efaktura så er det ikke så lurt å gå over til B2C?

av Svein Holanger

Vi håper at vi etterhvert kan bruke eksisterende e-fakturareferanser, men enn så lenge så anbefaler vi ikke dette. Dvs at dette nå passer best for de som starter med å sende eFaktura, faktura rett i nettbanken til privatpersoner, for første gang.

Det vil si at feltet GLN i Visma Global ikke må inneha en verdi. Inneholder den en verdi, så vil AutoInvoice tro at dette er eFakturareferansen og dermed ikke finne fram til mottaker.

-Produktsjef AutoInvoice

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

vi har satt igang B2C fakturering nå til våre eksisterende kunder som faktureres via avtaleordre. Dette gikk ikke så greit. Vi fikk feil med efaktura referansen og KID nr ble også feil.

Er i kontakt med leverandør, men hvis noen i forumet har noen fine tips vil vi sette pris på det.

(Ser det er lenge siden det har vært aktivitet på denne saken, men jeg prøver meg allikevel).

Simen Veum
VISMA

av Simen Veum

Hei,

Vi har ikke noe som skulle tilsi at denne rutinen ikke virker.

Viktig at du kontakter din forhandler og får spesifisert det du mener er feil, slik at det kan bli tatt videre i rette kanal.

Thomas Aastad
CONTRIBUTOR *

av Thomas Aastad

Det stemmer at løpenummerne ikke blir endret, så jeg endrer filnavn manuelt. I følge Nets er ikke Visma interessert i å høre på at efakturamodulen deres ikke fungerer.

Forhandleren vår vet dessverre ikke forskjell på efaktura og ehf-faktura.

Men det fungerer med påmeldingene for oss.

Simen Veum
VISMA

av Simen Veum

Hei, ingen medbrukere som har gjort seg noen erfaringer her så langt. 

For Visma Global blir det ikke ytt support i dette forumet. 

Anbefaler at du tar kontakt med din Visma forhandler eller support for bistand med denne utfordringen. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"