Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

A-melding: " Dupliserte rader i historikk for hovedarb.sted"

av Anonymous

Ved forsøk på innsending av A-melding får jeg følgende feilmelding:

" Ansatt nr XX har dupliserte rader i historikk for hovedarb.sted (...) . Du må rette feilen før du kan sende inn a-melding. Les mer om hvordan det gjøres på Community"

Hvordan retter jeg dette ? Har søkt her på community-sidene men får ingen treff med forslag løsning.

 

3 SVAR 3
GuriSletta
CONTRIBUTOR **

av GuriSletta

Jeg har også fått avvist a-melding pga duplisert virsomhet. Jeg har sjekka at arbeidssteder og virksomhetsnummer stemmer. Det gikk helt greit å endre de 21 ansattnr. som lå inne med feil arbeidssted, men ved to ansattnr. har jeg kun fått endra til gyldig arbeidssted i historikken. Jeg får ikke endra denne opplysninga på "førstesida" under ansattopplysninger. Jeg får ikke lagra endringa pga feilmeldinga "Finner ikke ansattår 2015". Dette gjelder ansatte som har arbeidsstatus sluttet og som har har hatt og skal ha denne statusen i siden 2013. Historikk "henger sammen", så det er ikke der feilen ligger.

Hva må jeg gjøre for å få endra arbeidssted på disse to?

Lina Sjøblom
CONTRIBUTOR ***

av Lina Sjøblom

Jeg får samme feil, men har endret datoene slik at det kun er en linje pr datointervall, men nå får jeg opp ugyldig lønnsår når jeg prøver å lagre og fortsatt feilmeldinga om jeg prøver å sende inn a-melding-

Hva gjør jeg galt?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

du må da kontrollere fanen "Hovedarbeidsted" under fanen "Historikk" på den ansatte. Det skal kun ligge en rad pr. datointervall.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"