Mine områder
Hjelp
Kathrine Ringstad
CONTRIBUTOR *

A-melding tilbakemelding - feil virksomhetsnr

av Kathrine Ringstad

Etter å ha sendt a-melding for periode 9 får jeg feilmelding om "Informasjon i meldingen stemmer ikke overens med informasjon i Enhetsregisteret. Virksomheten er ikke knyttet til juridisk enhet i rapporteringsmåneden. I Enhetsregisteret var virksomheten knyttet til juridisk orgnr i perioden 2017-02-07-2017-06-30" .

 

Det stemte at jeg hadde glemt å skifte hovedarbeidssted på en ansatt. Jeg korrigerte dette og sendte inn en erstatningsmelding. Hvorfor får jeg fortsatt samme tilbakemelding neste gang?

 

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Hei, du må gå inn  på Forespørsel | Godkjent lønn og endre arbeidsstedet på transaksjonslinjene også før du sender inn erstatningsmelding 

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Hvilken type feilmelding er dette?   Noe som MÅ endres eller bare et varsel i tilfell du IKKE hadde skiftet arbeidssted på ham.  Hvis det er en advarsel er det nok helt i orden, jeg hadde noe tilsvarende og det ble visst rett i følge brukerstøtten.

 

Kathrine Ringstad
CONTRIBUTOR *

av Kathrine Ringstad

Det står må kontrolleres i meldingsfeltet og blått i-tegn i meldingen.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Då er eg litt usikker. Den eg hadde fekk "Alvorlighetsgrad - retningslinje"

Men må kontrolleres er sikkert ikkje noko som MÅ endrast.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Jeg foreslår at du inn i Altinn-portalen bestiller A06 for siste måned. (bare for en mnd)  Da får du i tillegg en arkfane som inneholder alle ansatte som er registrert på innsendingen.  Kontroller her om det den ansatte ligger inne med flere ID'er?  Kanskje har du ikke fått fjernet den ansatte (ID) som inneholdt feil orgnisasjonsnr?  

Fasiten på hva Altinn sitter med av opplysninger finner du i A07 som du mottar når du har bestilt A06. 

Kathrine Ringstad
CONTRIBUTOR *

av Kathrine Ringstad

Den ansatte ligger på feil virksomhet under Inntekstopplysningsfanen. Henger denne sammen med hva som er i lønnskjøringen da? Jeg kjørte lønn for august 5.9, da med denne personen på feil virksomhet. Fikk da en tilbakemelding fra amelding på at det var feil. Jeg korrigerte arbeidssted på den ansatte og sendte inn amelding på nytt, men det står fortsatt feil. Må jeg da gjøre en lønnskjøring for å korrigere det?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"