for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Vi har mottatt faktura for 1.kvartal for premie på AFP og har 2 spørsmål i den forbindelse. Vi har Visma Lønn.
Mvh, Trude Johansen
Løst! Gå til løsning.
Har funnet grunnlaget på bedriftsportalen til AFP nå. Lot meg forvirre av antallet på fakturaen. Antallet vi betaler premie for er langt lavere og navngitte personer stemmer med de oppdateringene vi har gjort. Så da er punkt 1 ok. Punkt 2 gjenstår å besvares. Er takknemlig for hjelp 🙂
Hei Trude,
Jeg bruker samme lønnsart som jeg bruker på vanlig pensjon til rapportering av AFP. Hos meg er det lønnsart 7600, men jeg syns det høres ut som at du fint kan bruke 9703 hos deg. Lønnsart 7600 hos meg er satt opp mot konto 5250 med motkonto 5290. Kostnadsføringen skjer på selve fakturaen, da føres den mot konto 5450 og leverandør.
Du kan fint ta hele fakturabeløpet på én ansatt i lønn. Så vidt jeg har forstått, skal dette med på A-melding den måneden fakturaen betales. Så hvis du skulle motta en faktura for eksempel mot slutten av desember, som forfaller i januar (og betales i januar), skal du også innrapporere den på A-melding for januar.
Jeg er på ingen måte noen ekspert, men dette er ihvertfall slik jeg gjør det. Andre må gjerne supplere med tips. Håper det hjelper deg noe på vei.
Mvh
Margrethe
Veldig godt forklart! Da veit vi hvordan vi skal håndtere dette framover 🙂
Vi har hatt en diskusjon med revisor ang. dette og AFP + Sliterordning kan innrapporteres på en ansatt - den må evt. fordeles forholdsmessig dersom det er ansatte i flere AGA soner.
Det er forfallsdato som bestemmer når dette skal innberettes - på lik linje med lønn er det kontantprinsippet som gjelder - når ytelsen betales skal den også innberettes.
Vi avstemmer innberettet mot betalt avgift:-)
Tusen takk! Dette var veldig oppklarende 🙂
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.