Mine områder
Hjelp
Oddbjørn Vatnar
CONTRIBUTOR *

Elektronisk skattekort - ekstraarbeid!

av Oddbjørn Vatnar

Har brukt tjenesten "innhenting av elektroniske skattekort" i 2013 og har et lite juleønske i så måte.

Det er ikke uvanlig at ansatte ønsker avvikende skattetrekk. Gjerne de som har deltidsstilling eller av andre årsaker ønsker ett høyere skattetrekk. Dette løses ganske enkelt ved å endre skatteprosenten.

Dersom en får nye ansatte eller endringer på eksisterende gjennom året må en laste ned skattekortene opptil flere ganger. Hver gang blir trekkopplysningene "vasket"/overstyrt på samtlige ansatte og den individuelle tilpassningen som er gjort er dermed borte.

Det er her ekstraarbeidet kommer inn. Jeg oppererer nå med en manuell liste over de medarbeiderne som ønsker høyere skattetrekk. Etter hver nedlasting må denne listen gjennomgås og skattetrekk justeres.

Mitt ønske er at Visma lønn får laget et eget felt som ikke blir nullet ut ved nedlasting av elektroniske skattekort. I dette feltet kan en legge inn ett høyere %-trekk etter eget ønske.

Er det flere som har erfart dette? Går det an å laste ned kun for personer som har fått endringer på skattekortet?

2 SVAR 2
Oddbjørn Vatnar
CONTRIBUTOR *

av Oddbjørn Vatnar

Så bra!

Godkjent løsning
Morten A. Karlsen
VISMA

av Morten A. Karlsen

Muligheten for å unnlate at tabellnummer eller trekkprosent blir overskrevet er planlagt tilpasset til neste hovedversjon (sommer 2014).

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"