Mine områder
Hjelp
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

Feil ved innlesing av skattekort, når vi har ansatte vi ikke skal hente inn skattekort på

av Beathe_Rian

Vi benytter Visma Lønn v. 17.00 (build 9191).

 

Vi får meldingen om at oppdateringen feiler på noen ansatte. De ansatt nr. som kommer opp stemmer ikke med de aktuelle ansatt nr. 

 

Vi har testet litt og ser at de vi får feil på er de ansatte som vi ikke skal hente skattekort på. Ved å fjerne avmerkingen på de to aktuelle ansatte går innlesingen uten feil. Med en gang vi merker av for "Ikke hent" får vi følgende melding:

 

Beathe_Rian_0-1667545871035.png

Dette skaper usikkerhet, så vi har brukt en del tid på å avdekke at dette gjelder de som vi ikke skal lese inn skattekort på.  Har andre tilsvarende erfaringer?  

 

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
4 SVAR 4
Nadja Sandström
CONTRIBUTOR ***

av Nadja Sandström

Vi har samma erfarenhet som er och jag håller med om att det skapar osäkerhet eftersom det står att det är "ett fel" och att det anställningsnummer som kommer upp inte stämmer med den anställde som man markerat att man inte ska hämta skattekort för. Det blir väldigt missvisande och förvirrande. 

Loggade ärendet redan för några månader sedan och Visma meddelade då att vi bara skulle bortse från "felmeddelandet" så det har jag gjort efter det. Men funderar på det varje gång jag hämtar skattekorten.

Mvh Nadja 

Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

av Beathe_Rian

Når det gjelder lønn føles det ikke betryggende at vi skal se bort fra feilmeldinger som kommer. Det er ikke noe "slingringsmonn" når det gjelder lønn.  For de som ikke har gjort denne erfaringen skaper det usikkerhet. Jeg forventer at de får rettet opp dette feilen.

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
Godkjent løsning
Reverta Al-Safar
VISMA

av Reverta Al-Safar

Teksten er riktignok misvisende men det er kun feil i teksten og dette skulle som sagt vært rettet til 16.10. Det er også derfor vi har bedt de som opplever dette se bort i fra teksten. Utvikling har allerede rettet opp i feilen til versjon 17.10 som kommer i desember 🙂

 

Ellers ønsker jeg å minne deg på at "Diskusjon" ikke er en supportkanal og anbefaler at du tar kontakt direkte med support i slike tilfeller slik at vi kan gi det et svar så raskt som mulig.

 

// Reverta, HRM Support

Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

av Beathe_Rian

Takk 🙂

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"