Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feriepenger utbetaling med trekk for 5. ferieuke - Feilmelding A-melding

av Anonymous

Innsending av A-melding med feriepenge utbetaling, trekk for 5. ferieuke, pensjons og fagforeingstrekk gir feilmeldingen - Ugyldig inntektskombinasjoner.

Feriepengene har kode 3900 og trekk for 5.ferieuke har kode 3700. Fagforening og pensjonstrekk henholsvis kode 10001 og 10003,samme som er sendt inn tidligere uten problem.

Det er beløpet for 5. ferieuka i minus på kode 3700 som kommer som feil.

Hva er feil? Noen som har erfaring med dette?

 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Sandra Iselin Olsen
VISMA

av Sandra Iselin Olsen

Den lønnsarten har A-meldingsnr 3700. Jeg mistenker at lønnsarten din står som "2- Ikke trekkpliktig".
I kodespeilet står det at den "Inntektstypen", må stå som "Trekkplikt? - Ja".
Da må lønnsarten vise det samme under "Forskuddstrekk" kolonnen. Enten "1- Prosenttrekk" eller "0- Tabelltrekk". 

Send en erstatninsmelding etterpå. 

Mvh Sandra. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har lest brukertipset, sjekket lønnsarten mot kodespeilet og ringt til Altinn og fått bekreftet at det skal være kode 3700 på trekk 5. ferieuke. Dermed er vi ganske så låst for hva vi kan gjøre videre. Altinn snakket om noen kryss som skulle settes ett eller annet sted som tillot inntektskombinasjoner. Men, det var noe leverandøren av systemt måtte gjøre, og ikke noe jeg forsto veldig mye av.

av Sandra Iselin Olsen

Hei,

Det står i brukertipset her, hvordan feilsøke feilmeldingen "Ugyldig kombinasjon av opplysninger".
Sjekk lønnsarten er satt opp riktig mot kodespeilet i Altinn.  

Mvh Sandra.  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"