Mine områder
Hjelp
Kristin Lervik
CONTRIBUTOR **

Fraværskode vedr. pappapermisjon

av Kristin Lervik

Hei, er det fraværskode 15 permisjon som skal benyttes ved registrering av pappapermisjon? (gradert fedrekvote)

Mvh. Kristin Lervik

 

6 SVAR 6

av Reverta Al-Safar

Hei.

Alle fraværskoder med kodebehandling "Permisjon" og alle fraværskoder med huken på for "Permitteringvil være med i A-meldingen.

Vi har skrevet mer om dette i brukertipset som du finner her:
https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Altinn/Innrapportering-av-permisjon-via-fravarsregistreringen/

Mvh
Reverta / Support Lønn & HR 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, hadde vært fint å få svar på spørsmålet ovenfor. Mvh. Kristin Ross

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, vi har versjon 11 og jeg har krysset av for at permisjonsopplysninger skal hentes fra fraværsregistreringen. Vi skal også registrere pappapermisjon og andre permisjoner fremover. Slik jeg forstår det som er skrevet over skal vi ikke endre noe i ansattopplysninger men kun legge inn fraværet i fraværsregistreringen og bruke kode 16 for fødsel/adopsjonspenger? Vet at koder for ferie og sykdom ikke sendes med A-mld, men hvilke koder er det som meldes inn til A-meldingen foruten kodene dere opplyser om som er kode 15 permisjon, kode 35 permittering? Jeg kan ikke se at vi kan se dette fra hvordan de ulike fraværskodene er bygget opp. Mvh. Kristin Ross

Godkjent løsning
Morten A. Karlsen
VISMA

av Morten A. Karlsen

Visma support ønsker å legge til at permisjonsopplysninger som skal med i A-melding. kan i versjon 11.x hentes fra fraværsregistreringen. Sette under Firmaopplysninger, Lønnsopplysninger. Dette gjør at arbeidsstatus ikke behøver å endres.

Kristin Lervik
CONTRIBUTOR **

av Kristin Lervik

 

Hei og takk for svar.

Ja, arbeidstatusen er satt til permisjon.

Mvh. Kristin Lervik 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg ville heller brukt kode 16. Husk å sette arbeidsstatus til Permisjon og legg inn permisjonsprosenten med antatt tilbake-dato på ansattinfoen til den ansatte slik at A-meldingen blir korrekt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"